خبرگزاری کار ایران

در اتاق بازرگانی مطرح شد؛

بررسی طرح احیای سعدالسلطنه کوچک در اتاق بازرگانی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۶۳۳

طرح احیای سعدالسلطنه کوچک با کمک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در دو نشست بررسی و درباره اخذ مجوزهای لازم و سایر موارد تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز عصارزاده، سرمایه‌گذار طرح احیای کاروانسرای سعدالسطنه کوچک (واقع در منطقه دباغان-راه ری قزوین) با مهدی عبدیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، چگونگی طرح بازسازی سرای سعدالسطنه کوچک، اخذ مجوزهای لازم توسط بخش خصوصی و حمایت نهادهای اجرایی به منظور باززنده سازی این قطعه از بافت سنتی شهرقزوین و ایجادطرح مدرن بوتیک-هتل بررسی شد.

همچنین مشارکت هدفمند و دستاورد محور نهادهای موثر استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران که اواخر بهمن ماه در تهران برگزارمی‌شود؛ باهدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به بازدیدکنندگان درسطح ملی، بحث وتبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است درپی بازدید ماه‌های گذشته هیات رئیسه اتاق قزوین و حمایت از بازسازی این مجموعه توسط فعالان بخش خصوصی علاقه‌مند به تاریخ قزوین، بازسازی دومین مجموعه از کاروانسراهای سعدالسطنه در دستورکار قرار گرفته است.

به کوشش میرزامحمدباقرخان سعدالسلطنه حاکم نامورقزوین درعصرقاجار، یک کاروانسرای بزرگ سعدالسلطنه در جنب بازار و مسجدالنبی(ص) و دو کاروانسرای کوچک در منطقه جنوبی شهرقزوین (حدفاصل محلات دباغان -راه ری و نزدیک امامزاده حسین) احداث شد که نخستین کاروانسرا امسال در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

 دوکاروانسرای دیگر براثرگذرزمان، نیمه مخروبه شده بود که خوشبختانه کاروانسرای غربی از این دو مجموعه توسط فعالان بخش خصوصی به عنوان بوتیک-هتل دردست احیا وبازسازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز