خبرگزاری کار ایران

توسط مرکز وکلای قزوین؛

مراسم تحلیف 94 وکیل و کارشناس دادگستری در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۱۹۲

آیین تحلیف و اعطای پروانه 40 وکیل پایه یک و 54 کارشناس رسمی دادگستری در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیین تحلیف و اعطای پروانه پایه یک وکالت و کارشناس رسمی دادگستری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام مظفری معاون قضایی دادگستری، محمد نویسنده رئیس مکز وکلای استان، محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری، درتالار ایرانیان برگزار شد. 

محمد نویسنده در این مراسم اظهارداشت: شهر کهن قزوین با سبقه دیرین و کهن و با شخصیت های فاخری که دارد در عرصه های مختلف می درخشد و درمیان انسانهای برجسته افرادی چون مرحوم کریمی راد از سرآمدان علم حقوق استان بودند که در مسیر خدمت به مردم گام برداشتند.

وی بیان کرد: با کمک گذشتگان در دوره های قبلی به این نقطه رسیده ایم و همچنان با تلاش مستمر خود امیدواریم در مسیر تعالی گام برداریم.

نویسنده تصریح کرد: نهادهای صنفی نقش مهمی در صیانت از حقوق عامه و دفاع از حقوق مردم دارند و با حمایت رئیس مرکز برای ایفای رسالتی که برعهده داریم باید بتوانیم در زمینه حقوق عامه و امور پژوهشی و حقوقی اقدامات خوبی انجام دهیم.

رئیس مرکز وکلای دادگستری قزوین یادآورشد: نسبت به توسعه فعالیتهای پژوهشی جدی هستیم و در مشاوره حقوقی رایگان هم برنامه داریم و برای تامین امور رفاهی اعضا هم جدی هستیم.

وی گفت: در تجلیل از برجستگان علم حقوق هم برنامه ریزی کرده ایم که با حمایت استان و رئیس مرکز وکلا آن را محقق می کنیم.

در ادامه رضا فرخزاد رئیس مرکز کارشناسان دادگستری استان گفت: لازم است جایگاه خطیر کارشناسی را جدی بگیریم و بدانیم قلم ما دراجرای عدالت تاثیرگذار است لذا حتما باید مراقب قلم هایمان باشیم تا حق کسی ضایع نشود.

وی اظهارداشت: ایجاد و توزیع عادلانه پرونده های کارشناسی از اولویتهای ماست و در این مسیر جدی هستیم.

کلانتری معاون کارشناسی مرکز وکلا نیز گفت: چند نکته در تنظیم گزارش های کارشناسی بایستی رعایت شود تا قاضی بدرستی حکم دهد.

وی بیان کرد: گزارش استاندارد کارشناسی مهم است و جامعیت نظر کارشناسی، صراحت در نظریه ها، مستدل بودن و داشتن برهان روشن و استدلال منطقی و فنی از الزامات گزارش کارشناسی است.

کلانتری یادآورشد: کارشناس بایستی از پرداختن به مسائلی که تاثیری در کار ندارد و اطاله کلام خودداری کند و لازم است مقررات فنی کارشناسی از ابتدا تا انتهای گزارش مشهود باشد و مسیر گزارش به نتیچه گیری نهایی منجر شود.

وی اضافه کرد: مرجع صادر کننده قرار و نام اصحاب دعوی و مستندات گزارش بدرستی باید لحاظ شود.

کلانتری تصریح کرد: باهمه نهادها تفاهم داریم و تاکنون ۳۸ هزار ارجاع کارشناسی غیر قضایی داشتیم که به طور میانگین روزانه ۹۰ ارجاع انجام شده است.

در ادامه 94 تن از وکلای پایه یک و کارشناسان رسمی دادگستری قزوین مراسم تحلیف را به جای آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز