خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین:

تفکر و تعقل در قرآن کریم رمز دریافت هنر خداوند متعال است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۲۱۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از هنر به معنای حفظ کرامت انسانی یاد کرد و گفت: ایرانیان هنر را با خوشنویسی به جهانیان نشان دادند و از این رو بایستی در ادامه این کار، پرچمدار کرامت انسانی در دنیا نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی روز جمعه در مراسم افتتاح هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و جمعی از مسوولان این استان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، تصریح کرد: بنیانگذار هنر در جهان خداوند متعال هستند که با آفرینش انسان به عنوان اشرف مخلوقات، خود را به عنوان بهترین آفریننده خواند و جهان مانند نمایشگاه کارهای هنری خداوند مقابل دیدگان انسان ها قرار دارد.

وی با اظهار خوشحالی از اینکه امروز توفیق حضور در جمع مجاهدان عرصه هنر را دارم، کسانی که در این عرصه با تلاش، کوشش و مجاهدت خود هنرآفرینی می کنند، تاکید کرد: تفکر و تعقل در قرآن کریم رمز دریافت هنر خداوند متعال است و خداوند مومنان را برادر یکدیگر می خواند و به بهترین شکل ممکن روابط مومنان را با یکدیگر نشان می دهد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه انسان غیر فرهیخته، لیاقت مومن بودن را ندارد، خاطرنشان کرد: هر فردی که به معرفت می رسد و ایمان به خدا را داشته باشد توانایی فرهیختگی را دارد و انسان بی دین به آن بلوغ نرسیده که شیرینی و هنر اسلام را درک کند.

حجت الاسلام عابدینی، هنر را امید خداوند به بندگانش دانست و ادامه داد: هنر یعنی اشعار شاعران بزرگ اسلام نسبت به اهل بیت (ع) که اگر عطر و بوی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ی) را داشته باشد و اگر در جهت آرمان های اسلام باشد، هنر فاخر محسوب می شود.

هفتمین دوسالانه خوشنویسی با یادبود استاد برجسته خط نسخ علاءالدین تبریزی به میزبانی قزوین و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز به مدت ۱۵ روز برگزار خواهد شد.

قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران، میزبان تمامی دوره های این دوسالانه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز