خبرگزاری کار ایران

رئیس مدیریت بیماری‌های دامی استان خبر داد؛

واکسیناسیون سگ‌ها و گوشتخواران دهکده طبیعت باراجین علیه هاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۷۲

رئیس ادار ه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین از واکسیناسیون تعداد ۱۵ قلاده سگ و ۴۳ مورد واکسیناسیون گوشتخواران مجموعه دهکده طبیعت باراجین قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن ایمان‌دار گفت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق بزاق حیوان آلوده به ویروس به دام حساس یا انسان منتقل می‌شود و انتشار جهانی داشته و علائم آن شامل ترس از آب، ترس از بلع، ترس از نور، تغییر حالات رفتار حیوان و سیلان بزاق است.

رئیس ادار ه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: با توجه به رخداد مواردی از هاری در سال‌های گذشته، در دو سه سال اخیر پیرو واکسیناسیون تمام دام‌های دهکده به ویژه گوشتخواران، شاهد رخداد بیماری نیستیم و رسالت سازمان دامپزشکی در برخورد با بیماری هاری، واکسینه کردن سگ‌های صاحبدار، نمونه برداری از موارد مشکوک به هاری، دفن بهداشتی با رعایت اصول قرنطینه و ضدعفونی و پایش و مراقبت فعال بیماری در کانون‌های سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به تعامل مناسب دستگاه‌های اجرایی ذیربط از قبیل شبکه بهداشت و درمان و اداره حفاظت محیط زیست از عموم صاحبان دام‌ها خواست در صورت مشاهده علایم مشکوک به هاری در دام‌ها مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه از طریق شماره تلفن 4 رقمی 1512 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز