خبرگزاری کار ایران

هنرمند تذهیب قزوینی:

نمایشگاه تذهیب اقبالیه تا فردا ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۸۶۴

هنرمند تذهیب قزوینی گفت: نمایشگاه تذهیب در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم اقبالیه که از ۲۷ آذر آغاز شده تا فردا 30 آذر ماه ادامه دارد.

زینب باجلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به فعالیت هنری خود گفت: نمایشگاه تذهیب اقبالیه از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 پذیرای علاقمندان به هنر است.

این هنرمند تذهیب قزوینی ادامه داد: در این نمایشگاه 16 اثر که با گواش، طلا، آبرنگ و مرکب تهیه شده در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: آثاری که به نمایش گذاشته شده شامل شمسه، ترنج، بته جقه و آثار نوآورانه است.

باجلان یادآور شد: در آینده نیز برگزاری یک نمایشگاه انفرادی و چند نمایشگاه گروهی برنامه‌ریزی شده که بزودی اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه حدود 12 سال است که به طور پیوسته و تخصصی فعالیت هنری انجام می‌دهد، گفت: از کودکی با دیدن تصاویر مینیاتوری و تذهیب که در ماه‌های رمضان همراه با اذان پخش می‌شد و با دیدن تصاویر کتاب‌ هنر، به این حوزه علاقه پیدا کردم، بعد هم به صورت حرفه‌ای ادامه دادم، ضمن اینکه رشته دانشگاهی من هم معماری و متناسب با هنر است.

تاکید بر اهمیت اقتصاد هنر

باجلان اظهار کرد: استقبال و حمایت از هنر به معرفی آثارهنری و اهمیت آن بستگی دارد؛ چرا که مردم معمولا شناخت دقیقی از این هنر ندارند.

وی درباره اهمیت اقتصاد هنر گفت:  درحال حاضر این موضوع در همه رشته‌ها مطرح است، با رکود اقتصادی، هنرمندان اولین افرادی هستند که ضربه می‌خورند؛ از این رو باید هنرها به سمت کاربردی شدن پیش بروند که در سطح کشور و استان برای این کار برنامه‌ریزی شده است؛ البته خود من برای اقتصادی شدن فعالیتم شخصا تلاش می‌کنم.

این هنرمند تذهیب قزوینی خاطرنشان کرد: برگزاری اکسپوها و چاپ کتاب‌ها از مواردی هستند که به اقتصاد کمک می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز