خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۴۴ هزار واحد مسکن ملی برای قزوین در حال ساخت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۰۲۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برنامه ساخت حدود ۴۴ هزار واحد مسکونی در استان قزوین در حال انجام است که حدود ۶۵ درصد از سهمیه استان بوده و از برنامه 4 ساله جلوتر هستیم.

به گزارش ایلنا، سید علی هاشمی درباره پروژه‌های مسکن ملی در استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی سهم استان قزوین از ساخت واحد‌های مسکونی ۶۹ هزار و ۹۶۹ واحد است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین ادامه داد: طبق برنامه ۴ ساله طرح نهضت ملی مسکن، استان قزوین باید در حوزه حمایتی ۲۷ هزار و ۸۶۰ واحد، در حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد، در حوزه بازآفرینی ۹ هزار و ۲۸۷ واحد، در حوزه خود مالک ۴ هزار ۴۴۱ واحد و بخش خصوصی ۱۲ هزار و ۳۸۲ واحد را اجرا کند.

وی عنوان کرد: طبق آمار پروانه‌های ساختمانی که صادر شده، هم اکنون برنامه‌های چهار ساله در حوزه حمایتی با ۲۳ هزار و ۷۷۷  واحد در حال ساخت، ۸۵ درصد، در حوزه روستایی با ۶ هزار و ۹۰۰ واحد در حال ساخت،  ۴۵ درصد، در حوزه بازآفرینی با ۲ هزار و۸۰ واحد در حال ساخت، ۲۲ درصد است.

هاشمی درباره دلایل تاخیر احتمالی در اجرای پروژه‌ها گفت: پایین بودن سرعت آورده متقاضیان نسبت به سرعت اجرای پروژه‌ها، عدم تامین اعتبار کافی توسط دستگاه‌های خدمات رسان جهت اجرای به موقع زیرساخت‌ها، عدم تامین اعتبار کافی جهت آماده سازی به موقع پروژه‌ها و تعلل در اختصاص تسهیلات بانکی کافی توسط تمامی بانک‌ها برای تمام پروژه‌های استان قزوین است.

وی درباره وضعیت فعلی مسکن مهر گفت: در مرحله انعقاد قرارداد جهت پیگیری اخذ اسناد و همچنین با توجه به بهره‌برداری از پروژه‌های نزدیک به یک دهه بدون وجود گزارش پایان کار و تاییدیه آسانسور درخواست بازنگری در روند صدور پایان کار در سطح ملی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز