خبرگزاری کار ایران

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی:

جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی توجه به داشته‌های میراثی استان‌ها را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۰۷

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: شاهد تنوع آثار ارسال شده به جشنواره بودیم، نگاه ما گسترده‌است، با برگزاری این جشنواره‌ها شاهد تقویت توجه رسانه‌ها به داشته‌های میراثی استان‌ها هستیم و زمینه تولید محتوا و آثار جدیدتر درباره قزوین فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری "دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی" و مراسم رونمایی از تندیس جشنواره صبح امروز در عمارت تاریخی سردار مفخم برگزار شد.

علیرضا تابش در این نشست گفت: امسال اعتباربخشی به این جشنواره مورد توجه شورای سیاست‌گذاری جشنواره قرار گرفت و از این رو تندیسی برای آن طراحی شد که هر بخش آن نشانی از هویت و تاریخ ایران است.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی ادامه‌داد: تجلیل از بزرگان فرهنگ، هنر و رسانه، انتخاب داوران معتبر، حمایت از معرفی و نشر آثار برگزیده از دیگر مواردی است که برای اعتباربخشی آن درنظر گرفته شده‌است.

وی بیان کرد: افتتاحیه جشنواره روز چهارشنبه و اختتامیه روز جمعه برگزار می‌شود، این رویداد فرهنگی و هنری به‌مدت سه روز ادامه خواهد داشت و گزیده آثار سینمایی در چهار سانس در سینما بهمن اکران می‌شود که هنرمندان این آثار هم حضور خواهند داشت.

این مسئول ادامه‌داد: برای بخش مسابقه و پویا نمایی یک سانس اختصاص داده شده، نمایش ویژه "رویای سهراب" را خواهیم داشت، همچنین فیلم مستند شهید لشگری هم اکران ویژه می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش تئاتر حضور و مشارکت هنرمندان این حوزه را داشتیم و چند مکان برای اجرای این تئاترهای ایرانی اختصاص داده شده که در سعدالسلطنه خواهد بود.

تابش اظهار کرد: آب‌انبار سردار بزرگ برای یک شب قصه آماده شده که نهم آذر ماه در آن برگزار می‌شود و در آن درباره آداب و رسوم، هنرها و آثار قزوین صحبت می‌شود.

وی اضافه‌کرد: کارگاه‌های آموزشی در خانه خلاق سعدالسلطنه برگزار می‌شود، همچنین سمینار هنرهای رایانه‌ای در میراث‌فرهنگی از برنامه‌های جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: نشست فیلم و باستان‌شناسی از دیگر برنامه‌هایی است که در مدت جشنواره برگزار می‌شود، رویدادها هم به‌صورت برخط منتشر می‌شود و فیلم‌های قزوین در آینه سینما هم در پلت‌فرم "هاشور" پخش می‌شود.

وی بیان کرد: درحال‌حاضر این جشنواره ملی است و تمام میهمانان هم ملی هستند، در سال‌های آینده این امکان وجود دارد که بخش بین‌المللی اضافه شود.

تابش با بیان اینکه این جشنواره به ارزش‌آفرینی اقتصادی برای اهالی فرهنگ و هنر منجر می‌شود، گفت: آثار تولید شده برای جشنواره در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه شد و در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک می‌کند.

وی ادامه‌داد: ما باید برای نسل جدید برنامه داشته باشیم و پیش‌رویداد "میراث‌بانان کوچک" برای کودکان و نوجوانان در سطح کشور تدوین شده که کودکان به معرفی استان و شهر خود می‌پردازند تا هویت‌بخشی برای آن‌ها تقویت شود؛ چرا که هم‌اکنون شاهد شکاف هویتی و هویت‌سازی مصنوعی هستیم که این خلأ باید پر شود.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی عنوان کرد: سانس ساعت ۱۴ و ۲۰ سینما بهمن به اکران فیلم‌های تولید شده درباره قزوین اختصاص پیدا کرده که ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

تابش گفت: با همراهی اداره کل پست، تمبر ثبت جهانی کاروان‌سراهای ایرانی منقوش به کاروان‌سرای سعدالسلطنه در جشنواره رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز