خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

102 مشاور املاک متخلف قزوین پلمب و اخطار پلمب دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۸۱۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در راستای گشت‌های مشترک ۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال از مشاورین امکلاک متخلف استان جریمه اخذ شده و ۱۰۲ واحد متخلف پلمب و اخطار دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، سید علی هاشمی با اشاره به گشت مشترک بازدید از مشاروین املاک گفت: در راستای ساماندهی مشاورین املاک و کنترل بازار خارج از شبکه بازدیدها و سرکشی‌های روزانه انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در راستای آرامش بازار مسکن و نظارت بر بازار سیاه مسکن و قیمت‌گذاری کاذب در این حوزه بازدید از مشاورین املاک استان قزوین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با همکاری گشت مشترک در بازدیدهای روزانه در شهر قزوین در ۷۵ فقره گشت از ۲۲۵ واحد بازدید شد که به تشکیل ۳۶۱ پرونده برای مشاورین متخلف و ثبت ۳۶۴ فقره تخلف صنفی منجر شد، همچنین ۸۹ واحد هم پلمب و اخطار به پلمب دریافت کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: در تاکستان، آبیک، بوئین‌زهرا، البرز و آوج در ۶۲ گشت مشترک از ۵۰۳ واحد بازدید شده و در همین راستا ۱۴۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل و ۱۶۹ تخلف صنفی ثبت شده است؛ همچنین ۱۳ واحد در مجموع در این شهرستان‌ها پلمب شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه این گشت‌های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و 710 میلیون و ۵۰ هزار ریال جریمه ثبت شده اسطت که حدود نیمی از آن وصولی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در شهر قزوین تعداد یک‌هزار و ۷۷۱ واحد مشاور املاک دارای مجوز فعالیت هستند و ۷۵ واحد صنفی دیگر در حال اخذ مجوز و اخذ مراحل قانونی خود برای دریافت مجوز هستند و در شهرهای قزوین و تاکستان مشاور املاکی بدون مجوز فعالیت نداریم.

هاشمی گفت: به تمامی مشاورین املاک اعلام کرده‌ایم باید تمامی قوانین صنفی مشاورین املاک را رعایت کرده، از ایجاد بازار سیاه و قیمت‌های کذاب خودداری کنند؛ درغیر این صورت بدون هیچ اغماضی آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز