خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر قزوین؛

فضای مالی و اقتصادی مدیریت شهری قزوین تهی از اعتماد است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۳۴

نایب رئیس شورای شهر قزوین گفت: در فضای مالی و اقتصادی باید اعتماد متقابل وجود داشته باشد، در فرآیند مدیریت تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باید کارها بر حسن اعتماد و تعامل سازنده استوار باشد که در شرایط فعلی مدیریت شهر فاقد این عنصر هستیم.

به گزارش ایلنا، محسن حق شناس با اشاره به تسویه بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر گفت: بی شک این کار اقدام بزرگ و ارزشمندی بود که مجددا بابت آن از شورا و شهردار تشکر می‌کنم و معتقدم برای این‌ موفقیت مهم حتی مانور رسانه‌ای خوب و صادقانه نیز صورت نگرفت.

نایب رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به اهداف کار تسویه بدهی به بانک شهر عنوان کرد: نکته اساسی اینجا است که کار تسویه بدهی را برای چه می‌خواستیم؛ آیاصرفا به دنبال فرار از هزینه‌های هنگفت جرایم روزانه بانکی بودیم، که قطعا تورم املاک بسیار بالاتر از جرایم مالی بود؛ یا در کنار رهایی از بدهی مستمر، هدف این بود که از ظرفیت‌های این تسویه، حداکثر بهره‌برداری نصیب شهر قزوین شود.

وی ادامه داد: شک ندارم کار بزرگی انجام شد، اما به دلیل ضعف و ناکارآمدی در مدیریت منابع مالی و عدم توان تعامل صحیح با بانک نتوانستیم از این فرصت کم‌نظیر استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه تاکنون به صورت رسمی افزایش سرمایه شهرداری قزوین در بانک شهر محقق نشده است، گفت: چرا وقتی فهمیدید افزایش سرمایه در بانک شهر انجام نشده، به شورای شهر اطلاع ندادید.

حق شناس در بیان نمونه‌هایی از ضعف در حوزه مدیریت مالی شهرداری گفت: چرا بعد از تصویب لایحه شهرداری در مورد استفاده از ظرفیت شرکت به‌سازان، به مصوبه شورا عمل نکردید، علاقمند بودید ترمیم حقوق کارمندان انجام شود بسیار خوب، دستمریزاد؛ اما آیا مجوزی از شورا گرفتید؛ چرا همین اراده برای ترمیم دریافتی نیروهای کارگری در مجموعه مشهود نیست.

وی ادامه داد: در پروژه خرید دستگاه تصفیه شیرابه، هم قیمت پروژه را به صورت صادقانه به شورا اعلام نکردید و هم در فرآیندهای مالی مسیر را از محور قانون طوری دور کردید که مسایل و شبهه‌های متعددی ایجاد شد؛ اخیرا هم در خرید میلگرد که شاهکار تخلف و شکست معامله را با درگیر کردن برخی از مدیران به قانون‌گریزی انجام دادید.

نایب رئیس شورای شهر قزوین خاطر نشان کرد: چرا باید ارتباط شهرداری قزوین که خود سهامدار عمده بانک شهر است با بانک شهر اینقدر خوار و ذلیلانه باشد، قرار بود از بانک شهر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان وام بگیریم، ولی اعلام شد که در اعتبارسنجی بانک امتیاز کسب نکرده‌ایم؛ پس کو ظرفیت مدیریتی، چه شد ارزش حضور به عنوان سهامدار عمده، چه شد فضای باز اعتباری که قولش را داده بودید، آن تعامل سازنده کجا است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مالی و اقتصادی ناکارآمدی و ضعف مدیریت بیداد می‌کند، تصریح کرد: بنده نمی‌دانم اگر دریافتی ارزش افزوده از یک‌سو و فشار مضاعف بر گرده شهروندان در اخذ رقم‌های سرسام‌آور درآمدهای پایدار نبود شهر را چطور مدیریت می‌کردید، معتقدم در مدیریت مالی که حوزه‌ای کاملا فنی و تخصصی است و موفقیت سایر فرآیندهای شهرداری درگرو موفقیت این حوزه هست باید از نیرویی متخصص، مجرب، شفاف، صادق، فنی‌، بابرنامه، فارغ از رانت و باند و با تعامل سازنده آن هم در شرایط استثنایی فعلی در شهرداری قزوین استفاده می‌شد هرچند که تداوم این وضعیت بیانگر میزان تسلط شهردار به حوزه‌های تخصصی و اعتقاد وی به کارآیی موثر سیستم است.

این عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد: با تسویه بدهی طبق وعده مدیریت شهری قرار بود گشایش خط اعتباری و دریافت وام صورت گیرد؛ اما چرا محقق نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز