خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

برای رسیدن به شهر "دوستدار کتاب" در قزوین نقش آفرینی حداکثری خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۷۱

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برای اجرایی شدن "شهر دوستدار کتاب" در قزوین، این اداره‌کل مطابق آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها موارد را پیگیری خواهد کرد و سعی می‌کنیم نقش آفرینی حداکثری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین با هدف هم‌اندیشی پیرامون برنامه‌های اجرایی "شهر دوستدار کتاب" در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با حضور سرپرست این اداره کل برگزار شد.

حسین براتی در این جلسه با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: در اهواز نیز یک گروه تشکل غیردولتی برای کسب عنوان پایتخت کتاب پنج طرح ارایه کرد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این کار غیردولتی دنبال شود و توسط شورا و شهرداری حمایت شود که خوشبختانه به نتایج خوبی دست یافتیم و شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب دست یافت.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در شهر قزوین نیز انتخاب درستی صورت گرفته که توسط موسسه سیمرغ سخن طرح‌های شهر دوستدار کتاب پیگیری شده و همان مسیری که در شهر اهواز پیگیری شد را در قزوین دنبال می‌کنیم و امیدواریم عنوان پایتختی کتاب را با اجرای طرح‌های خوب کسب کنیم.  

این مسئول همچنین به برخی از طرح‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب اشاره کرد و گفت: در شهر اهواز به منظور تعامل بین اصحاب کتابخوان کافه کتاب ایجاد کردیم و در استان قزوین نیز می‌توانیم با استفاده از ظرفیت ارشاد با پیوست‌های مدنظر طرح کافه کتاب را اجرایی کنیم.

رئیس کمیسوین بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین هم در این جلسه با تاکید بر پیگیری این کمیسیون در به ثمر به نشستن طرح‌های شهر دوستدار کتاب خاطر نشان کرد: در این کمیسیون همراهان خوب و مشاورین فعالی داریم که در زمینه‌های مرتبط به خانواده و بانوان بسیار فعال پیگیر امور هستند و امیدواریم با اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده بتوانیم کسب عنوان پایتختی کتاب برای شهر قزوین را بدست آوریم.

فاطمه اشدری همچنین خواستار تولی‌گری اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین برای موضوع اجرای طرح‌های شهر دوستدار کتاب شد و گفت: متولی اصلی این اقدام اداره کل ارشاد باشد و ما نیز همگی در کنار شما هستیم تا به نتایج خوبی در این موضوع برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز