خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه بهبود تغذیه علوم پزشکی استان:

تغییرات مصرف مواد غذایی سالمندان در قزوین بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۶۵

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: براساس گزارش منتشر شده درباره تغییرات مصرف مواد غذایی سالمندان در استان قزوین، تغییر برخی عادت‌های غذایی مطلوب و برخی موارد هم منفی بود که نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش ایلنا، میانگین مصرف مواد غذایی سالمندان در مقایسه با زنان و مردان غیرسالمند در گزارش سیمای سلامت سالمندان توسط اداره سلامت سالمندان و با همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت منتشر شده است.

 عطیه رزازی درباره وضعیت مصرف مواد غذایی سالمندان استان که در این گزارش درج شده، گفت: میانگین مصرف میوه و سبزی (براساس گرم در روز) در سال 2017 در زنان و مردان سالمند 60 سال و بالاتر استان قزوین نسبت به افراد غیرسالمند بیشتر بوده و میانگین مصرف میوه در سال 2017 نسبت به سال 2000 در زنان و مردان سالمند افزایش یافته است که با توجه به اهمیت مصرف این گروه از مواد غذایی مطلوب است.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: همچنین میانگین مصرف گوشت در سالمندان نسبت به افراد غیرسالمند بیشتر بوده و میانگین مصرف هم در زنان سالمند کاهش و در مردان سالمند افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: متاسفانه میانگین مصرف ماهی در این بازه زمانی در زنان و مردان سالمند کاهش یافته است که با توجه به اهمیت مصرف ماهی در این گروه سنی این تغییرات مطلوب نیست و توصیه می‌شود مصرف ماهی در این گروه سنی نسبت به سایر گوشت‌ها در اولویت باشد.

رزازی گفت: مورد دیگری که در این گزارش دارای اهمیت است، افزایش مصرف گوشت‌های فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین در این گروه سنی است که با توجه به بیماری‌های زمینه‌ای در این گروه سنی و مصرف داروهای متعدد، اصلاح این الگو لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: میانگین مصرف نمک (براساس گرم در روز) در سال 2016 در زنان سالمند استان نسبت به زنان غیرسالمند کمتر و در مردان سالمند یکسان بوده؛ همچنین میانگین مصرف در این بازه زمانی در زنان و مردان سالمند کاهش یافته است که یک تغییر مطلوب محسوب می‌شود و نشان دهنده اثربخش بودن آموزش‌ها در زمینه کاهش مصرف نمک است.

رزازی یادآور شد: این تحقیق در سال 1396 بررسی و گزارش آن در سال جاری منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز