خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان:

اعتبار خرید سمعک برای ناشنوایان قزوین به بیش از هشت میلیارد ریال رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۲

سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری اعتبارات خرید سمعک برای ناشنوایان در استان 8 میلیارد و 236 میلیون و 674 هزار ریال بود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری به مناسبت روز جهانی ناشنوایان و تکریم منزلت سالمندان صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد.

فرهاد اکبرشاهی در این نشست گفت: در حال حاضر در استان 5 هزار و 574 ناشنوا  داریم که در درجه‌های مختلف از خفیف تا خیلی شدید قرار دارند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: ۲ هزار و ۷۳۰ نفر در قزوین، ۷۵۷ نفر در تاکستان، ۴۸۴ نفر در بوئین‌زهرا، 9941 نفر در البرز، ۳۴۲ نفر در آبیک و  170 نفر از ناشنوایان استان در آوج هستند.

وی عنوان کرد: کودکان برای تهیه سمعک در اولویت قرار دارند، در مجموع در سال گذشته ۳۶۶ مورد سمعک تهیه شده که این میزان در نیمه نخست امسال با 123 درصد افزایش به 450 مورد رسیده است؛ همچنین تعداد باطری سمعک واگذار شده در امسال هم 3 هزار و 800 مورد بود.

این مسئول اظهار کرد: اعتبارات خرید سمعک در سال گذشته 5 میلیارد و 926 میلیون و 200 هزار ریال بوده که این میزان در نیمه نخست سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: دهم تا چهاردهم مهر ماه در نمایشگاه اقوام ایرانی به مناسبت روز جهانی ناشوایان برنامه داریم.

پیش‌بینی اشباع مراکز سالمندان تا سال 1420

اکبرشاهی عنوان کرد: برای سالمندان 8 مرکز شبانه‌روزی و 4 مرکز روزانه داریم؛ در مراکز روزانه معمولا افرادی است که صبح‌ها در آن نگهداری می‌شوند و در کنار خدمات مختلف درمانی، اقداماتی مانند اردوهای تفریحی و زیارتی برای شاد و زنده‌دل ماندن آن‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: معمولا افرادی که شاغل هستند یا امکان نگهداری سالمندان خود به‌صورت شبانه‌روزی ندارند آن‌ها را در این مراکز نگهداری می‌کنند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: درحال حاضر در مراکز روزانه قزوین و البرز ۱۶۱ نفر خدمت می‌گیرند؛ در مراکز شبانه‌روزی هم ۳۹۳ نفر حضور دارند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که استفاده از خانه‌های سالمندان افزایش پیدا کرده و براساس یک آمار پیش‌بینی شده در سال ۱۴۲۰ مراکز سالمندان ما اشباع می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: مرکز خانه‌های کوچک و حمایتی هم برای پذیرش افراد بالای ۴۷ سال است؛ این افراد معمولا امکان مراقبت از خود را دارند و می‌توانند ساعت‌هایی را مرخصی بگیرند و از مرکز خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز