خبرگزاری کار ایران

مدیر کارخانجات شیشه قزوین:

چهار خط تولید شیشه سولار در کارخانه شیشه قزوین فعال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۹۳۳

مدیر کارخانجات شیشه قزوین گفت: کوره چهارم که درحال بازسازی است، برای تولید شیشه سولار فعال خواهد شد و ۴ خط تولید این محصول را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم بهره‌برداری از خط تولید شیشه سولار در قزوین، صبح امروز در کارخانه شیشه برگزار شد.

خسرو منظوری در این مراسم گفت: کوره شماره چهار در یک بازه زمانی بزرگترین کوره خاورمیانه بود، اما در سال‌های گذشته متوقف شده بود که راه‌اندازی مجدد آن در دستور کار قرار دارد.

مدیر کارخانجات شیشه و فلوت ادامه داد: این شرکت در دهه ۴۰ آغاز به کار کرده و چهار کوره در آن ساخته شده است، در سال ۸۸ هم فلوت فعالیت خود را آغاز کرده که بزرگترین تولیدکننده شیشه خودرو در کشور است، شاید از نظر کمیت زیاد نباشد اما از نظر کیفیت شیشه قزوین همیشه پیشگام است.

وی بیان کرد: کوره شماره ۲ تا سال ۱۴۰۰ متوقف بود که در این سال بازسازی آن در دستورکار قرار گرفت و برای تولید شیشه سولار فعال شد، چرا که درحال حاضر استفاده از انرژی پاک از مباحث مهم است.

این مسئول ادامه داد: در این پروژه از نیروهای داخلی و پتانسیل‌های داخلی شرکت استفاده شده و برای اولین بار در ایران شیشه سولار با کیفیت تعریف شده تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: فاز دوم کوره فلوت در دست اجرا است، طویل‌ترین و ضخیم‌ترین شیشه دنیا در این واحد تولید شد، تولید شیشه‌های رنگی هم در دستور کار قرار دارد و با فعال شدن آن از ورود شیشه دودی خودرو بی‌نیاز می‌شویم.

وی اضافه کرد: در طول دو سال و نیم گذشته ۱۰۰ نفر نیرو جذب شده که نشان دهنده توسعه تولید در این واحد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز