خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

گفتمان ایجاد هتل پنج ستاره در قزوین شکل بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۳۴۶

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: استان‌های کوچکتر از قزوین هرکدام حداقل یک هتل پنج یا چهار ستاره دارند و ما باید گفتمان ایجاد هتل پنج ستاره را در قزوین جاری کنیم.

به گزارش ایلنا، مهدی عبدیان در جلسه تشکیل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: باتوجه به ظرفیت‌های گردشگری استان و تاکید بر ضرورت شناسایی آن توسط نماینده عالی دولت در استان، تشکیل کمیته در این حوزه شکل گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: قزوین دارای پتانسیل‌های بی نظیری همانند تعدد آثار تاریخی است و ضروری است که از این فرصت‌ها بهره‌مند شویم.               

رئیس پارلمان بخش خصوصی قزوین ادامه داد: در همین شهر قزوین افراد دارای سرمایه فراوان هستند؛ اما تاکنون نتوانستیم آن‌ها را قانع کنیم که در این زمینه پیش‌قدم شوند.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی قزوین به عنوان پایگاه اصلی و صدای بخش خصوصی استان، از تمامی برنامه‌ها برای ارتقاء صنعت گردشگری استان قزوین حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین هم در این جلسه گفت: خوشبختانه آمارهای ثبت شده رسمی نشانگر رشد گردشگری قزوین در 10سال اخیر است ولی با نقطه مطلوب و موردنظر بسیار فاصله داریم که باید با حمایت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به افق توسعه و رشد پایدار دست پیدا کنیم.     

علیرضا خزائلی افزود: نوروز امسال  رتبه بازدید گردشگران از کاخ موزه چهلستون قزوین در بین 275 موزه رسمی کشور، عددی بین 14 تا 21 بود که بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

وی عنوان کرد: افزایش یک‌هزار تخت اقامتی به 2 هزار و 200 مورد در 10 سال و کسب رتبه نخست کشور در تعداد مراکز اقامتی باتوجه به طول جاده‌های استان بخشی از داشته‌های گردشگری استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: لازم است ایجاد بعضی از تاسیسات ضروری گردشگری مثل احداث هتل پنج ستاره یا مرمت و کاربری به‌روز خانه‌های تاریخی  از مطالبه عمومی مردم به یک نیاز ضروری و برنامه هدفمند برای اجرا تبدیل شود.

در ادامه این نشست، نقطه نظرات حاضرین پیرامون راهکارها جهت توسعه و تحول گردشگری استان، حمایت از سرمایه‌گذاران توسط بخش دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز