خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت بوئین زهرا خبر داد؛

فعالیت ۵۲۳ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان بوئین زهرا

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۳۵۴

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرا گفت: در حال حاضر ۵۲۳ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان مستقر شده و چند واحد تولیدی و صنعتی نیز با دریافت پروانه در مرحله احداث هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرج الله دانیالی در نشست با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های مختلف کشاورزی، تاریخی، گردشگری و صنعتی در این منطقه اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان بوئین زهرا حوزه صنعت است و با توجه به اینکه در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و مرکز و شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت قراردارد سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی شهرستان بوئین زهرا دارند. 

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرا افزود: در حال حاضر در شهرستان بوئین زهرا پنج شهرک صنعتی آراسنج، حکیمیه، دانسفهان، شال و چرم سازی راه اندازی شده و واحد‌های صنعتی از جمله شرکت آریان فولاد، پاکنام، آپادانا سرام و ۶۰ واحد صنعتی، تولیدی وکارگاهی دیگر به طور پراکنده در این محدوده مستقر شده اند.

دانیالی گفت: در مجموع در شهرستان بوئین زهرا ۵۲۳ واحد تولیدی و صنعتی مستقر شده اند و در حال حاضر نیز تعداد دیگری از واحد‌های تولیدی و صنعتی با دریافت پروانه فعالیت در مرحله احداث هستند که میزان پیشرفت آن‌ها متفاوت است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرا یادآورشد: از مجموعه واحد‌های تولیدی شهرستان بوئین زهرا ۱۶۷ واحد مربوط به بخش تولید آجر است که هم اکنون ۱۲۰ واحد تولید انواع آجر فعالیت دارند.

وی بیان کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان بیشتر در بخش تولید مصالح ساختمانی بخصوص آجر، کاشی و سرامیک، تولید و تصفیه روغن، مواد شوینده و بهداشتی، مواد غذایی، شیشه و فولاد فعالیت دارند.

دانیالی اظهار داشت: یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی است و عزم و اراده بسیار قوی در میان مدیران شهرستان برای بازگشت واحد‌های تعطیل شده به مسیر تولید وجود دارد و در صورت پیگیری صاحبان واحد‌ها برای تولید، مدیریت شهرستان با توجه به تاکید استاندار و هماهنگی و هم افزایی که در شهرستان وجود دارد در کمترین زمان موانع تولید برطرف خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت صمت شهرستان بوئین زهرا پیگیری رفع موانع و مشکلات واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل است و اگر مشکلات واحد ها‌ی تولیدی و صنعتی شهرستان قابل حل در شهرستان باشد با هماهنگی و هم افزایی سایر دستگاه‌ها مشکلات را رفع خواهیم کرد و اگر نیاز به پیگیری در سطح استان باشد در سطح استان موضوع را مطرح و پیگیری خواهیم کرد و اگر مشکلات واحد‌ها فراتر از اختیارات استان باشد مدیریت ارشد استان موضوع را درسطح ملی پیگیری خواهند کرد.

این مسئول سازمان صمت گفت: ۶۰ درصد معادن استان قزوین در شهرستان بوئین زهرا وجود دارند که ۲۶ معدن در حال حاضر فعالند و عمده ذخایر معادن شهرستان مربوط به خاک صنعتی و کائولینت و سرب و روی است که برخی از این معادن مواد خام را فرآوری و تعدادی نیز مواد را به صورت خام در اختیار واحد‌های تولیدی و صنعتی قرار می‌دهند. 

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرا در زمینه تعداد واحد‌های صنفی شهرستان بیان کرد: در شهرستان بوئین زهرا ۴۱۲۰ واحد صنفی ثبت شده که در حال حاضر ۳۶۷۰ واحد فعالیت دارند و بیشترین واحد صنفی مربوط به رسته خدماتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز