خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق استان:

سرقت کابل‌ها از مهمترین چالش‌های شرکت برق قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۷۳۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: مصرف بیش از الگو و ناترازی انرژی از مهمترین چالش‌های برق استان در پیک بار تابستان است که باید با کمک روحانیت و فرهنگ سازی از این شرایط عبور کنیم.

به گزارش ایلنا، مسعود خواجه‌وند در دیدار مدیران ارشد صنعت آب و برق با نماینده ولی فقیه در استان قزوین که به مناسبت هفته مدیریت مصرف برگزار شد، گفت: در سال گذشته ناترازی انرژی حدود ۱۹ هزار مگاوات بود که امسال این میزان به ۱۲ هزار مگاوات کاهش یافته که جبران بخشی از آن با راه اندازی نیروگاه‌های جدید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: در سال قبل 7 هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار شد و امسال هم 6 هزار و 500 مگاوات در دستور کار است که بتدریج وارد مدار می‌شود و چون این کار کمی زمان‌بر است، باید اقداماتی را انجام دهیم تا در پیک تابستان با مشکل خاموشی و قطع برق مواجه نشویم و در این راستا 140 برنامه از طرف وزارت نیرو طراحی شده است.

وی اظهار کرد: برای مدیریت مصرف در کنار پاداش‌های مناسب برای کم مصرف‌ها و برای مشترکان پر مصرف هم تعرفه‌های تصاعدی پیش بینی شده تا بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم.

این مسئول ادامه داد: امسال پاداش‌ها تا ۲۰ برابر بصورت پلکانی افزایش یافته و تقریبا همه مشترکین می‌توانند از این پاداش برخوردار شده و برخی حتی مصرف خود را رایگان کنند که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب این همراهی صورت گیرد.

خواجه‌ عنوان کرد: با توجه به جایگاه رفیع روحانیت در تبلیغ و اطلاع رسانی از ائمه محترم جمعه و جماعات انتظار داریم از تریبون‌های نماز در مساجد مردم را دعوت کنند تا در تابستان ضمن رعایت الگوی مصرف به توصیه های دینی در دوری از اسراف عمل کنند.

وی اظهار کرد: در چند روز گذشته ضمن بازرسی از ادارات با تاکید استاندار، برق چند اداره پر مصرف پس از اخطار قطع شد و صرفه جویی و مدیریت مصرف را از دستگاه‌های اجرایی و دولتی آغاز کردیم تا دیگران نیز ملزم به رعایت الگوی مصرف شوند.

خواجه‌وند با اشاره به سرقت سیم‌های برق نیز گفت: چالش مهم دیگر ما سرقت سیم‌های مسی و تجهیزات برقی است که در این زمینه متاسفانه در سال گذشته حدود ۶۵ تن سیم مسی برق به ارزش ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرقت شد که رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز