خبرگزاری کار ایران

پزشک فوق تخصص بیمارستان بوعلی:

آنژیوگرافی مغزی برای اولین بار در بیمارستان بوعلی قزوین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۸۸۴

پزشک فوق تخصص بیمارستان بوعلی قزوین درباره اقدام تشخیصی آنژیوگرافی مغزی انجام ‌شده در مرکز آموزشی و درمانی بوعلی سینا قزوین اظهار کرد: این اقدام تشخیصی برای نخستین بار در این مرکز، با کاربرد اصلی تشخیص بیماری‌های عروق مغزی انجام شد.

به گزارش ایلنا، رضا گرجی با اشاره به این که این کار تشخیصی به وسیله تجهیز و تکمیل دستگاه آنژیوگرافی انجام می‌شود، گفت: پیش از راه‌اندازی این دستگاه در مرکز یاد شده، بیماران به‌ ناچار و با صرف هزینه‌ زیاد، به تهران منتقل می‌شدند.

این پزشک فوق تخصص ادامه داد: با راه‌اندازی این دستگاه در استان، بیماری‌ها و مشکلات عروق مغزی در فاصله زمانی کوتاه، قابل تشخیص است و می‌توان نسبت به درمان بیماری آنان اقدام کرد؛ زیرا این بیماری از بیماری‌های کُشنده مغزی است و در صورت تشخیص ندادن به‌ موقع، تبعات اسفباری برای بیمار به‌ همراه خواهد داشت

وی با اشاره به هزینه‌ها و احتمال خون‌ریزی‌های مغزی بیماران، حین انتقال به تهران، پیش از راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی، گفت: اکنون تجهیزات دستگاه آماده است و از اوایل اردیبهشت ماه، کار تشخیص بیماری 30  بیمار، به‌ وسیله این دستگاه انجام شده است و برای انجام سایر کارهای درمانی، در نوبت هستند.

گرجی بیان اینکه گاهی‌ مواقع، حتی بدون نیاز به جراحی باز، با استفاده از تجهیزات پیش‌بینی‌شده، می‌توانیم عروق بیمار را درمان کنیم؛ افزود: این دستگاه، نقش مهمی در تشخیص به ‌موقع بیماری‌های عروق مغزی در استان قزوین دارد.

وی خاطر نشان کرد: با کمک آنژیوگرافی، امکان انجام همزمان تشخیص و درمان فراهم می‌شود و این دستگاه پیشرفته که به ‌گفته کارشناسان، محدود به کشورهای خاص است، در دانشگاه علوم پزشکی قزوین به بهره‌برداری رسیده است و در نجات جان بسیاری از بیماران که دچار عوارض مغزی می‌شوند، مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز