خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در قزوین:

راه آهن ایران به اروپا متصل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۱۱

پروژه خط آهن قزوین – رشت – انزلی راه آهن ایران را به اروپا متصل می کند / شهروندان، موتور محرکه توسعه هستند.

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه خط آهن قزوین – رشت – انزلی راه آهن ایران را به اروپا متصل می کند.

به گزارش " ایلنا " از قزوین؛" عباس آخوندی " در سفر یک روزه به استان قزوین و در جریان بازدید از پروژه خط آهن قزوین – رشت – انزلی به خبرنگاران گفت: این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های وزارت راه و شهرسازی است که بنابر اهمیت آن شخصاً برای بازدید از این پروژه به این استان سفر کردم.

وی افزود: بخش اعظم این پروژه در استان قزوین بوده که از پیشرفت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه خط آهن دارای ۴۰ تونل و ۹ پل بسیار پیچیده است، اظهار داشت: ا این ۴۰ تونل مراحل پایانی کار احداثخود را طی می کند و مراحل ساخت پل های این خط آهن نیز به اتمام رسیده است.


" آخوندی " با بیان اینکه تاکنون منابع اعتباری اجرای این پروژه از طریق منابع اعتباری داخلی تأمین شده است،ادامه داد: مابقی اعتبارات این پروژه از طریق فاینانس بین المللی تأمین و به آن تزریق خواهد شد.


وی اهمیت این پروژه برای وزارت راه و شهرسازی را بسیار مهم و حیاتی دانست و بیان کرد: از طریق این پروژه خط آهن اجرای کریدور خط آهن جنوب به شمال کشور امکان پذیر خواهد شد.

شهروندان، موتور محرکه توسعه هستند

بنابراین گزارش؛ " عباس آخوندی " در در نشست تخصصی با اعضای هیات علمی دانشگاه های استان با بیان این مطلب افزود: ما نیازمند به یک تغییر پارادایم در ایران هستیم به این معنا که متاسفانه بیش از حد به طرح‌های عمرانی دولت وابسته شده‌ایم و بیش از حد به کالبد توجه داریم و موتور محرکه توسعه را دولت می‌دانیم و این باور هنوز در بحث‌های توسعه در ایران غالب است.


وی‌افزود: در حالی که موتور محرکه توسعه شهروندان هستند و دولت باید به تبع شهروندان حرکت کند و به شرطی می‌توانیم به توسعه برسیم که از مفهوم عمران کالبدی عبور کردن و به مفهوم توسعه انسانی برسیم.


وزیر راه و شهرسازی افزود: شهروند را نباید صرفاً از دریچه لطف مورد تکریم قرار بدهیم بلکه اور را به عنوان صاحب سرزمین ایران به رسمیت بشناسیم و دولت نماینده شهروندان در حاکمیت باشد و این را از سر تعارف نگوییم بلکه به آن باور داشته باشیم.


وی بیان کرد: متاسفانه چون هنوز در داخل پارادایم عمران قرار داریم مفهوم مشارکت امری بی معناست چون مشارکت تنها در پارادایم توسعه انسانی معنا و مفهوم دارد.


" آخوندی " افزود: رویکرد ما عمران زده است در حالیکه باید به سازمان اجتماعی شهر توجه کنیم و کوچک ترین شهر را نه یک واحد ساختمانی بلکه یک شهروند بدانیم.


وی افزود: دولت پاسخگو محصول شهروند پرسشگر است و دانشگاه‌ها باید در مقام پرسشگری نقش خود را به خوبی ایفا کنند در حالیکه متاسفانه اینگونه نیست.


وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: در رویارویی با دنیای مدرن به قدری گرفتار ظواهر مدرینته و تجدد شده‌ایم که حسن زیبایی شناسی افول کرده و هیچ تناسبی بین ساخت و ساز و مبنای اعتقادی و جهان‌بینی ما وجود ندارد و این مساله در حوزه معماری بخصوص خود را نشان می‌دهد.


وی افزود: باید پیوستگی بین سنت و زندگی مدرن را حفظ کنیم و برای این کار نیاز داریم که سرمایه‌گذاری اجتماعی خود را حفظ کرده و توسعه دهیم.


وزیر راه و شهرسازی در خصوص قابلیت‌های قزوین گفت: داشته‌های قزوین خیلی بیشتر از موفقیت جغرافیایی و شبکه حمل و نقل می‌باشد و قزوین دارای یک سرمایه اجتماعی فوق‌العاده‌ای اعم از سرمایه تاریخی، فرهنگی، علمی و نیروی انسانی است که می‌تواند در بحثتوسعه در مقایسه با سایر استان ها در یک موقعیت بهتر و بالاتری قرار گیرد.

" آخوندی " در مورد قزوین افزود: باید این استان در قالب‌های طرح آمایش سرزمین و طرح‌های منطقه ای محدود نشود بلکه براساس مزیت‌های نسبی خود با سایر شهرهای کشور رقابت کند.


وی افزود: برای تحقق این مطلوب باید قدرت جذب سرمایه انسانی و مالی در شهرها ایجاد کنیم و اجازه بدهیم شهرها با هم رقابت کنند تا از سایه‌ی آن بهره‌وری افزایش یابد و رفاه بیشتری برای شهروندان فراهم گردد.


وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: حمل و نقل از مزیت‌های قزوین در حوزه رقایت با سایر شهرهاست و ما نیز سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی قزوین خواهیم کرد تا قزوین بتواند جایگاه و موقعیت بین‌المللی مناسبی در این زمینه دست یابد.

شایان ذکر است؛ وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر یک روزه خود به استان قزوین به همراه استاندار این استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی از مراحل پایانی ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی تاکستان بازدید کرد و در این بازدید که بیش از یک ساعت به طول انجامید وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از بخش های مختلف آن از جمله بخشهای CCU، ICU، زنان، جراحی، اطفال و جراحی در جریان روند مراحل پایانی ساخت این پروژه قرار گرفت.

بیمارستان ۶۴ تختخوابی تاکستان با بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی کار احداثرا دنبال می کند، این بیمارستان در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع احداثشده و برای ساخت آن تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و پیش بینی می شود این پروژه آخر سال جاری آماده تجهیز و بهره برداری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز