خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین به استانی بدون متکدی تبدیل خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۷۹

اگر متکدیان افراد مستمندی هستند باید از طریق دستگاه‌های مربوطه تحت پوشش قرار بگیرند و نگذاریم این پدیده شوم در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

ایلنا: استاندار قزوین گفت: در سال ۹۳، قزوین به «استانی بدون متکدی» تبدیل خواهد شد
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ مرتضی روزبه در جلسه دیدار با مدیران زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان قزوین گفت: اگر متکدیان افراد مستمندی هستند باید از طریق دستگاه‌های مربوطه تحت پوشش قرار بگیرند و نگذاریم این پدیده شوم در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

وی افزود: بسیاری از این افراد در سطح جامعه با دین و مقام والای اهل بیت بازی می‌کنند و اعتقادات مردم را ملعبه مطامع پست دنیوی خود قرار می‌دهند که در این زمینه دستگاه‌های مسئول باید تدبیر و چاره اندیشی کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه «با برنامه ریزی و پیگیری دستگاه‌های مسئول در سال ۹۳ قزوین باید به استانی بی‌گدا تبدیل شود» خاطر نشان کرد: تا دو ماه آینده باید این پدیده زشت را از سطح شهر قزوین جمع کنیم چون این موضوع تابلوی ورودی شهر قزوین است و هر گردشگری یا مسفری در بدو ورود به قزوین با این منظره زشت مواجه می‌شود.

روزبه افزود: متأسفانه پدیده پشت میزنشینی در جامعه ما رواج پیدا کرده است و امروزه نسل جوان کمتر در پی آن هستند که شغل و حرفه پدران و آباء و اجدادی خود را دنبال کنند.

استاندار با تأکید بر اینکه «باید در این زمینه تدبیر کرده و ارزش و قداست کار را در جامعه احیاء کنیم» تصریح کرد: ساختار اجتماعی و نظام اقتصادی جامعه ما در گذشته به گونه‌ای بود که فرزندان شغل پدران خود را دنبال می‌کردند و اینگونه نبود که در سازمان‌ها و ادارات برای کار کردن به این و آن متوسل شوند.

وی در پایان بر گسترش دامنه نخبگی در استان تأکید کرد و در این خصوص افزود: باید تعریف جدیدی از نخبگی در جامعه ارائه کنیم و نخبه را صرفا به افرادی که از کانال دانشگاه و مراکز آموزشی وارد جامعه می‌شوند محدود نکنیم بلکه در بین تمامی اقشار و گروه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌توان نخبه و الگو را شناسایی و به جامعه معرفی کرد.

گفتنی‌ست در ابتدای این جلسه مدیران دستگاه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، مدیریت درمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بانک توسعه تعاون، صندوق مهر امام رضا(ع) به ارائه گزارش و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز