خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی فرمانده سپاه:

انقلاب به بلوغی رسیده که نیاز دارد به مباحث علمی توجه کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۵۰۲

مشاور عالی فرمانده سپاه گفت: امروز انقلاب به بلوغی رسیده که نیاز داریم به مباحث علمی برسیم، علمی که در دوران مهدویت دنبال می‌کنیم برگرفته از کلام وحی است، هر آنچه امروز برای اداره جامعه نیاز داریم در قرآن موجود است و اگر نگاه آینده پژوهی داشته باشیم هم باید به قرآن مراجعه کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قزوین، حسین قدیانی در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در این است که خاستگاه انقلاب اسلامی اعتقادی و فرهنگی و برای سایر انقلاب‌ها اقتصادی است.

مشاور عالی فرمانده سپاه عنوان کرد: در اسلام یک نگاه عقلانیتی داریم و در سایر نگاه‌هایی که در جامعه وجود دارد یک نگاه شعور محور وجود دارد که بین عقل و شعور تفاوت وجود دارد.، هر آنچه امروز در حال رقم خوردن در حوزه های علوم شناختی و هوش مصنوعی است در قالب همان بحث شعوری است و این بحث تفاوتی نگاه اسلام و نگاه غرب است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در جنگ ترکیبی بیان کردند که برای برنامه ریزی دشمن باید آفرین گفت اما یک اشتباه محاسباتی دارند که به عقلانیت نرسیدند.

رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی یادآور شد: ما در جامعه، جامعه شناس داریم اما جامعه پرداز نداریم همچنان که در غرب، اسلام شناس وجود دارد اما مسلمان نیستند و هر آنچه که امروز در فضای علمی شاهد هستیم و عمده اتفاقات، بر اساس آنچه که غرب بر اساس جهان بینی خود که برگرفته از انسانیت و نه آدمیت است حرکت می‌کند.

قدیانی عنوان کرد: امروز نیاز ما به اینکه با قرآن مأنوس شویم و با نگاه قرآن به علوم نگاه کنیم بیش از هر روز دیگری است و باید با یک نگاه انتقادی به علوم جدید وارد شویم و با یک نگاه انطباقی با اسلام آن‌ها را مقایسه کنیم و با یک نگاه اکتشافی آن‌ها را از قرآن استخراج کنیم.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران گفت: اگر قرآن را درست مطالعه کنیم، می توانیم حال و آینده خوبی رقم بزنیم لذا نگاه به قرآن باید یک نگاه کاربردی باشد و لذا بر مسئولان دانشگاهی لازم است سعی کنند به سمت حوزه‌ها بروند و نیازهای فناوری را احصا کنند، نگاه ما به حوزه و دانشگاه اشتباه است، باید حوزه علمیه بتواند اداره جامعه را به ما بیاموزد.

در این مراسم از بین 217 اثر ارسال شده از 60 طرح برتر تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز