خبرگزاری کار ایران

درپی انجام تعمیرات اساسی صورت گرفت؛

بازگشت واحد 250 مگاواتی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۴۷

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: واحد شماره 3 بخار نیروگاه شهید رجایی پس از پایان تعمیرات بازدید دوره‌ای با توان 250 مگاوات دوباره به شبکه سراسری تولید بازگشت.

به گزارش ایلنا، حبیب شریفی در تشریح خبر بازگشت واحد شماره 3 بخاری به مدار تولید برق گفت: واحد 250 مگاواتی شماره 3 که به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای و با هدف کسب آمادگی تولید برق به ویژه برای پیک تابستان 1402 از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام فعالیت‌های پیش بینی شده، دوباره به شبکه سراسری تولید برق بازگشت.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی‌های انجام شده، 17 فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره‌ای در 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به حجم فعالیت‌های تعمیراتی در این نیروگاه بیان کرد: در فصل تعمیرات امسال و در مقطعی، ناچار به تعمیر همزمان 3 واحد در نیروگاه بخار شدیم، به طوری که همزمان با انجام تعمیرات اساسی واحد شماره 2، واحد شماره 3 هم تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار داشت و در همین زمان، واحد شماره یک بخاری هم به دلیل شدت ایرادهای وارده ناشی از مصرف سوخت مایع در ناحیه ایر هیترهای بویلر، از مدار تولید خارج و تحت تعمیرات قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: با بازگشت واحد 250 مگاواتی شماره 3 به مدار تولید، تعداد  8 فعالیت تعمیراتی از ابتدای فصل تعمیرات در نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی با موفقیت به پایان رسیده، تعداد 2 فعالیت در حال انجام است و 7 مورد فعالیت تعمیراتی دیگر هم باقی مانده که این فعالیت‌ها به تدریج تا پایان اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز