خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

میزان باسوادی در قزوین 99 درصد است/ شناسایی 16 هزار بی‌سواد در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۹۳۶

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال 1400 درصد باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال در استان قزوین به بیش از 99 درصد افزایش یافت و برآورد شده آمار بیسوادی استان تقریبا 16 هزار نفر باشد.

ابوالفضل فلاح ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به به اقدامات صورت گرفته در حوزه سوادآموزی گفت: معاونت سوادآموزی استان طرح‌های متنوعی را در حال اجرا دارد که آموزش اتباع عادی، زنان و دختران روستایی و عشایر، خواندن با خانواده، خودآموز، حلقه‌های کتابخوانی، نشست کتابخانی در مراکز یادگیری محلی، آموزش زندانیان، آموزش با تبلت و آموزش عملی نماز ازجمله آن‌ها است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: براساس سرشماری سال 95 درصد باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 49 سال 96.4 درصد است که برنامه‌ها و فعالیت‌های سوادآموزی و اجرای طرح‌ها و شاخص‌های موثر در این امر سبب شده این میزان افزایش پیدا کند.

وی درباره اقدمات صورت گرفته برای تثبیت آموزش‌ها بیان کرد: در راستای تثبیت و تعمیق آموخته‌ها دوره "تحکیم" برگزار می‌شود که محتویان آن در قالب 70 ساعت حضوری با سه عنوان آموزشی و 130 ساعت غیرحضوری با 11 عنوان آموزشی و به طول سه ماه است.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین از سال 99 تاکنون با برگزاری بیش از 40 نشست و انعقاد 11 تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد، امور زندان‌ها، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و ستاد اقامه نماز و دانشگاه فرهنگیان سعی در جذب همکاری برای شناسایی، معرفی، جذب و آموزش افراد کم‌سواد و بی‌سواد دارد.

فلاح با تاکید بر رایگان بودن خدمات سوادآموزی گفت: کتاب‌ها و اقلام آموزشی به صورت رایگان در اختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد و باتوجه به غیراجباری بودن خدمات، سیاست‌های تشویقی تنها ابزار جذب مخاطبین برای دریافت آموزش  است و از این رو استقبال جامعه هدف از این خدمات بسیار اندک و درحد نامطلوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز