خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

تبیین ایثارگری شهدا برعهده رسانه هاست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۸

تبیین ایثارگری شهدا برعهده رسانه هاست. / شهدا همانند قلب نظام و انقلاب هستند. / دیدار با خانواده شهدا برکات زیادی برای مردم دارد.

ایلنا: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، رئیس بنیاد شهید شهرستان قزوین و مدیر امور ایثارگران شهرداری شب گذشته با خانواده شهید خلبان عالی اکبر‌پور سیف دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ مادر شهید‌پور سیف در این دیدار صمیمی بغضی در گلو و اشکی در چشم در سخنان کوتاهی با آه و افسوس گفت: علی اکبر اولاد با محبتی بود که شهید شد.

خواهر شهید علی اکبر‌پور سیف نیز در خصوص رفتارهای این شهید گفت: با توجه به اینکه شهید در تهران زندگی می‌کرد ولی عشق و علاقه وافری به پدر و مادر داشت به آنان رسیدگی خاص داشت وقتی از جبهه می‌آمد اول به دیدار پدر و مادر می‌رفت من خیلی سعی کردم به مادرمان محبت کنم ولی فکر می‌کنم نمی‌توانیم به اندازه شهید محبت کنیم.

نجف آبادی داماد این خانواده نیز گفت: ما از لطف مسئولین به ویژه اعضای شورای شهر به خانواده شهدا خوشحالیم شهادت و ایثارگری موضوع خیلی خاص و ویژه‌ای است، فرزندان این مرز و بوم برای دفاع و سربلندی ملت اسلامن از جان خود گذشتند بنابراین یپگیری رفع نیازهای مردم توسط مسئولین امری ضروری است.

نجف آبادی با اظهار اینکه برخی از مردم قزوین برای درمان بیماری سرطان و استفاده از دستگاه پرتو درمانی مجبور به مراجعه و حضور در شهرهای تهران و کرج هستند و متحمل هزینه‌های هنگفت درمانی می‌شود از مسئولین شهری خواست پیگیری خرید یک دستگاه ویژه پرتو درمانی برای استان قزوین با توجه به اعلام آمادگی خیرین باشند تا مردم قزوین از این بابت احساس عذاب نکنند.

شهدا همانند قلب نظام و انقلاب هستند

حسین صلح جو، عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که شهید قلب تاریخ است گفت: اگر قلب در وجود انسان نباشد انسان نمی‌تواند زنده بماند، نظام و انقلاب هم به واسطه شهدا زنده است، شهیدان همانند قلب انقلاب موجب زندگی آن هستند.

حسین صلح جو در دیدار با خانواده شهید‌پور سیف افزود: شهادت هنر مردان خداست چراکه در دوران ۸ سال دفاع مقدس میلیون‌ها نفر برای دفاع از کشور و اسلام به جبهه‌ها رفتند ولی تنها ۲۲۰ هزار نفر شهید شدند این نشان می‌دهد که اینان هنر شهادت داشتند و اعتماد خدا را جلب کردند و در ‌‌نهایت به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

وی با اظهار اینکه شهدا از هرچه غیر خدا بود دل بریده بودند و فاصله داشتند، بیان کرد: همه باید رهرو شهیدان باشیم تا در روز موعود شرمنده شهدا نشویم و ما‌ها همیشه و در همه جا مدیون شهدا و صبر و استقامت خانواده شهدا هستیم و این مقام شهید است که موجب می‌شود حتی بعد از ۲۷ سال بعد از شهادت این وظیفه احساس شود که باید با دیدار با خانواده آنان رفت در مقابل آنان زانوی تعظیم زد.

تبیین ایثارگری شهدا برعهده رسانه هاست

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه همه ما باید با اخلاص کاری خود در مسیر خالصانه شهدا حرکت کنیم، تصریح کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند شهدا به والدین و همسران و فرزندانشان وابسته نبودند در حالی که آنان در عین وابستگی به خانواده، دلبسته و عاشق خدا بودند و با مطالعه وصیت نامه و نامه‌های این شهدا از عمق وابستگیشان به خانواده کاملا پیدا ست و لیکن وقتی بحثجهاد در راه خدا و دفاع از مرز و کشور و ناموس و دین پیش آمد عاشقانه به سمت شهادت رفتند و تببین موضوع شهادت بر عهده رسانه هاست و باید با هر وسیله در تجلی این حماسه‌ها همت کنند تا راه شهدا برای جوانان روشن‌تر باشد.

دیدار با خانواده شهدا برکات زیادی برای مردم دارد

احد چیگینی، دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز گفت: سرانه بهداشتی استان قزوین در برخی موارد حتی از دیگر نقاط محروم کشور پایین‌تر است چرا که اعتبارات راه اندازی استان برای تقویت زیر ساخت‌ها به ویژه در حوزه سلامت درست داده نشد و قزوین تا سال ۸۳ قزوین مرکز mra نداشت.

وی عنوان کرد: اعضای شورای شهر به ویژه کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر براساس وظایف قانونی خود، پیگیر این درخواست مردمی شما خواهد بود چرا که معتقدیم وضعیت موجود درشان مردم با فرهنگ قزوین نیست و این از خیرات دیدار با خانواده شهداست که خواست‌های مردمی ارایه می‌شود و ما پیگیری خواهیم کرد.

شایان ذکر استغ علی‌اکبر پورسیف، یکم اردیبهشت ۱۳۲۵ در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش نصرت‌اله و مادرش رقیه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. سروان ارتش و خلبان بود. سال ۱۳۵۴ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. پانزدهم اردیبهشت ۱۳۶۵ در ورامین بر اثر سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز