خبرگزاری کار ایران

سطح زیر کشت گندم در استان قزوین به ۱۳۷ هزار هکتار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۱

در سال زراعی جدید سطح زیر کشت گندم در مزارع استان قزوین به ۱۳۷ هزار هکتار تاکنون رسیده است.

ایلنا: مجری طرح گندم استان قزوین گفت: در سال زراعی جدید سطح زیر کشت گندم در مزارع استان به ۱۳۷ هزار هکتار تا کنون رسیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ حمید نوری نیا افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۶۱ هزار هکتار در اراضی آبی و ۷۶ هزار هکتار در اراضی دیم عملیات کشت انجام و همچنان نیز ادامه دارد.

وی به بیان مقایسه سطح زیرکشت و سبز این محصول نسبت به دوره مشابه سال قبل پرداخت و اظهار داشت: در سال زراعی جاری شاهد رشد ۱۹ درصدی کشت گندم در اراضی آبی می‌باشیم و از نظر سطح سبز نیز به جهت بارشهای مناسب انجام شده از ابتدای فصل زراعی تاکنون ۵۸ درصد در کشتهای آبی و ۱۰۳ درصد در دیمزار‌ها نسبت به سال قبل افزایش سطح سبز داشته‌ایم.

مهندس نوری نیا این افزایش را مبین انجام عملیات کشت به موقع در اکثر مزارع استان و بهره‌مندی از مزایای این عامل مهم ذکر کرد.

وی از کشاورزان خواست: با توجه به بارشهای خوب روزهای قبل و پیش بینی افزایش دما در چند روز آینده، گندمکارانی که تاکنون موفق به کشت محصول خود نشده‌اند از فرصت موجود استفاده نموده و قبل از بارشهای جدید و افت دما، در اسرع وقت نسبت به انجام عملیات کاشت اقدام کنند.

این مقام مسئول به کشاورزانی که گندم خود را به جای ذرت، چغندر قند و سایر محصولات بهاره کشت می‌کنند و هنوز نتوانسته‌اند زمین مورد نظر خود را آماده نمایند توصیه کرد: جهت آماده سازی این گونه اراضی از دستگاه‌های کم خاکورز که قادر به کار در اراضی با رطوبت بالا‌تر از حد معمول هستند و یا انجام کشت با استفاده از دستگاه‌های کشت مستقیم(نوتیلیج) اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز