خبرگزاری کار ایران

در راستای آمادگی تولید برق پایدار صورت گرفت؛

بهینه سازی سیستم حفاظتی ژنراتور واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۲۴۷

مدیر امور تعمیرات الکتریک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: سیستم حفاظتی ژنراتور واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین با جایگزینی رله‌های جدید، بروزرسانی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صفایی زاده با اشاره به ضرورت بهینه سازی تجهیزات واحدهای نیروگاه برای اطمینان از آمادگی تولید برق پایدار گفت: یکی از اهداف سالانه در امور تعمیرات الکتریک، بالا بردن قابلیت اطمینان بهره برداری از واحدهای نیروگاه است که این مهم با پایش عملکرد تجهیزات و سیستم‌های الکتریکی و تلاش در جهت بروزرسانی این تجهیزات به دست می‌آید.

مدیر امور تعمیرات الکتریک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی قزوین در خصوص علت بهینه سازی رله‌های سیستم حفاظت ژنراتور بیان کرد: سیستم حفاظت ژنراتور در هر یک از واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی دارای 20 رله حفاظتی، نظارتی و Lockout است که با توجه به سال ساخت واحدهای گازی GE-FRAME9 و عدم تولید رله‌های مربوط به این واحدها، امکان تهیه این رله‌ها وجود ندارد؛ از این روی، پس از بررسی‌های کارشناسی، بر آن شدیم از رله‌های جدید با قابلیت بالاتر برای جایگزینی با رله‌های قدیمی استفاده کنیم.

وی افزود: در گام نخست طرح بهینه سازی، این اصلاحیه در واحد شماره 3 گازی نیروگاه به انجام رسید که در این خصوص، یک دستگاه رله جدید با قابلیت انجام وظیفه به جای 14 دستگاه رله حفاظتی قدیمی، جایگزین شد.

این مسئول گفت: این پروژه در 34 روز کاری با کارکرد 230 نفرساعت کارشناس و 252 نفرساعت تکنسین و 10 نفر ساعت کارگر فنی، با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز