خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

آموزش عمومی درباره جایگاه میراث فرهنگی قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۳۴۸

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت توجه به میراث فرهنگی گفت: آموزش عمومی و اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت و جایگاه موزه‌ها و مواریث ارزنده و کهن این مرز و بوم و استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها پیامی را صادر کرده و به اهمیت توجه به میراث فرهنگی تاکید کرد.

در این پیام آمده است:

«٢٨ اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی بهانه‌ای است برای پاسداشت علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان این سرزمین و میراث گرانبهایی که از قلب تاریخ به جای مانده و بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشور است.

میراث فرهنگی ایران اسلامی و به تبع آن موزه‌ها و میراث فرهنگی  قزوین "دیار تاریخ و طبیعت" که معرف پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی این استان است، گنجینه‌های گرانبهایی هستند که حفاظت و صیانت از آن‌ها وظیفه همگانی و همیشگی است و این ایام قطعا فرصت مغتنمی برای آموزش عمومی و اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت و جایگاه موزه‌ها و مواریث ارزنده و کهن این مرز و بوم است.

اینجانب فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوستداران و حافظان این عرصه که همواره در راه پیشرفت‌ و اعتلای فرهنگی و حفظ و احیاء مواریث‌فرهنگی و سرمایه‌های تاریخی این کشور گام بر می‌دارند تبریک می‌گویم و عزت، عظمت، شکوه و سربلندی روزافزون ایران اسلامی را آرزومندم.

محمدمهدی اعلایی

۲۸ اردیبهشت»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز