خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی:

هدف قانون کار باید اعتلای نیروی کار باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۵۵

اگر چه در حال حاضراین قانون دارای ایرادات ونقص‌هایی است اما باید با کالبد شکافی و ارایه راهکارهای درست در راستای تقویت و رفع نقاط ضعف آن تلاش کنیم

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی بابیان اینکه هدف قانون کار باید اعتلای نیروی کار باشد، گفت: اگر چه در حال حاضراین قانون دارای ایرادات و نقص‌هایی است اما باید با کالبد شکافی و ارایه راهکارهای درست در راستای تقویت و رفع نقاط ضعف آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، «عبدالرحمن تاج الدین» با اعلام این مطلب در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت ۲۹ آبان، سالروز تصویب قانون کار در سالن اجتماعات دانشگاه کار شهر صنعتی البرز سخن می‌گفت، اظهار کرد: نگاه ما به قانون کار باید نگاه اصلاحات و هدف از قانون کار باید اعتلای نیروی کار، بالابردن وجدان، عظمت و ارزشمندی کار باشد که اگر قانون کار در این راستا حرکت کند قشرکارگر استقبال خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه طی هشت سال گذشته سازمان تامین اجتماعی کشور دست خوش تغییرات فراوانی شده است که هر کدام از مدیران دارای رویکرد متفاوتی بودند که این مساله باعثلطمه فراوانی به این سازمان شده است.

معاون پارلمانی و امورمجلس سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: نگاه ما نباید به گذشته باشد اگر چه باید از آن تجربه ودرس بگیریم وباید به آینده فکر کنیم.

وی نتایج تعامل با کارگران و تشکلات کارگری را مثبت ارزیابی کرد وگفت: اگر وجود این تعامل باعثمی‌شود تا بررسی مشکلات و یافتن راه حل سریع‌تر صورت بگیرد.

تاج الدین با اشاره به مخالفت سازمان تامین اجتماعی با مصوبه مجلس در خصوص خرید سوابق بیان کرد: مخالفت ما به این معنا نیست که با تصویب آن این قانون را اجرا نکنیم؛ ما معتقد هستیم قوانین را باید اجرا کرد اگر چه قانونی ممکن است مورد خوشایند برخی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی است ادامه داد: بیش از نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند که ۱۲ میلیون نفر از آن‌ها از بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی می‌باشند.

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی یاد آور شد: درخواست‌های مستمری‌بگیران و کارگران به حق است و دولت تلاش می‌کند تا به این درخواست‌ها جامه عمل بپوشاند و سازمان تأمین اجتماعی به دنبال احقاق حقوق کارگران و تکریم جایگاه اجتماعی مستمری‌بگیران خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز