خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداران پنج میلیاردی در دام پلیس فتای البرز

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۸۲۴

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان البرز از شناسایی و دستگیری باند اسکیمینگ با کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جواد مهرعلیان در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت چند فقره شکایت مردمی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان البرز قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان البرز ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیان پرونده و بررسی‌های فنی انجام گرفته بر روی حساب‌ها و همچنین نوع برداشت‌ها، مشخص گردید متهمان با روش اسکیمینگ و با دستگاه اسکیمر ضمن کپی‌برداری از کارت عابر قربانیان با مراجعه به چندین واحد صنفی صرافی، طلا فروشی و همچنین از طریق دستگاه ATM با هویت جعلی نسبت به خرید و برداشت از حساب شاکیان اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در اقدامات اولیه و مراجعه شاکیان مشابه دیگر، ماموران پلیس فتا را بر آن داشت تا با جدیت بیشتری روند کار را پیگیری کنند که نهایتاً با هماهنگی قضایی پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گیرد.

این مسئول انتظامی ادامه داد: تیم پلیس فتا پس از انجام تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی متهمان این پرونده در مهرگان شهرستان البرز  شدند که پس از هماهنگی قضایی نسبت به دستگیری متهمان که 2 مرد به همراه یک زن بود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه  از متهمان دستگیر شده تجهیزات اسکیمینگ، تجهیزات چاپ کارت‌های بانکی، کیس و گوشی تلفن همراه کشف شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان البرز خطاب به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان هنگام خرید از فروشندگان سیار، از کارت عابربانک استفاده نکنید و به هیچ وجه رمز کارت خود را به فروشنده اعلام نکرده و حتما خودتان وارد کنید و همچنین دقت کنید دستگاه کارت خوان چسب خورده، شکسته و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز