خبرگزاری کار ایران

ترویج مصرف کالاهای ایرانی از طریق جشنواره کالا و محصولات فرهنگی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۸۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ترویج مصرف کالاهای ایرانی می‌تواند یکی از خروجی‌های جشنواره کالا و محصولات فرهنگی باشد که برای اولین بار در استان قزوین در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین اسماعیلی در آیین رونمایی از پوستر نخستین دوره جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: می‌توان گفت بحث محصولات، تولیدات و کالاهای فرهنگی، مهمترین بخش در حوزه فرهنگ است؛ زیرا در حقیقت خروجی حوزه فرهنگ را ما در قالب محصولات، تولیدات و کالاها و خدمات فرهنگی شاهد هستیم و این می‌تواند نقش بسیار مهمی در حوزه‌های فرهنگی هنری و حتی اجتماعی و سیاسی جامعه ایفا کند.

 این مسئول اظهار کرد: حوزه اسباب بازی که یکی از بخش‌های جشنواره ما است از بخش های مهمی بوده و مسئولان ارشد کشور نیز نکات بسیار مهمی را در این زمینه ارائه کرده‌اند؛ اینکه طراحی اسباب بازی برای کودکان ما چه تاثیری در روند تربیتی و پرورشی آن‌ها خواهد داشت و اینکه آیا ما در طراحی، تولید و مصرف اسباب بازی، فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی خود را مد نظر قرار می‌دهیم یا نه تنها به‌عنوان یک مصرف کننده اسباب بازی‌ها، وارد کننده آن از خارج از کشور هستیم، بسیار مهم و اثرگذار است.

وی ادامه داد : بخش دیگری از این تولیدات و محصولات فرهنگی، صنایع دستی ما است که همچون نقطه درخشانی می‌تواند آیین‌ها و سنت‌های ما را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند.

اسماعیلی عنوان کرد: ما بحث نساجی سنتی همچون موج بافی را در جشنواره به‌عنوان یکی از بخش‌ها آورده‌ایم تا بتوانیم توجه مردم و متولیان را به این حوزه جلب کنیم.

وی گفت: البته حوزه‌های دیگر همچون کاشی و سرامیک نیز در این جشنواره وجود دارد که به‌عنوان یک هنر مدرن مورد توجه است و ما در استان قزوین کارگاه‌های بسیار زیادی در حوزه کاشی و سرامیک داریم که تولیدات بسیار ارزشمندی را عرضه می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز