خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح سلام همسایه در ۱۹ محله کم برخوردار قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۷۰۰

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طرح سلام همسایه با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی استان و همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری در مساجد بیش از ۱۹ محله کم برخوردار شهرهای استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بیدخام روز جمعه در بازدید از نحوه اجرای طرح سلام همسایه در ناحیه شهری مهرگان محمدیه، اجرای طرح سلام همسایه را از جمله طرح های اثربخش و عملیاتی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: این طرح با حضور  امام جماعات محلات در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد و  روحانیون در استان در دست اجراست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه روحانیون همواره مورد وثوق مردم بوده اند، به نقش مسجد به عنوان معنوی‌ترین مکان اشاره و اظهار داشت: امام محله مشکلات و اولویت‌های محله را مشخص و با کمک خود مردم با  راهکار مناسب در مسیر رفع آنها ارایه می کند.

بیدخام با بیان اینکه روحانی مسجد در محله با احیای کارکردهای واقعی مسجد و مشارکت‌های اجتماعی، مشکلات محله در حوزه‌های مختلف را شناسایی و حل می‌کند،افزود: مساجد  مأمنی برای جوانان و خانواده ها به شمار می رود و از ظرفیت آن برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی می توان بهره برد.

به گفته او، در اجرای این طرح روحانی محله صرفا امام جماعت و پاسخگوی سوالات شرعی مردم نخواهد بود بلکه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، خیریه، مباحث آموزش  خانواده و امور آموزشی فعالیت دارد.

این مسئول تصریح کرد: با آموزش و توانمندسازی بانوان به عنوان محور خانواده در این محلات بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با قدردانی از مدیریت خوب امام محله در محله مهرگان قزوین افزود: در این ناحیه شهری امام محله با تعهد و با مشارکت اهالی اقدامات خوبی نظیر راه اندازی کتابخانه، مرکز اشتغالزایی، برگزاری کارگاه های آموزشی برای کودکان و خانواده ها انجام داده است که این امر اقدام ارزشمندی در راستای جامعه سالم و عاری از آسیب های اجتماعی خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز