خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا مطرح شد/ قسمت چهارم

فعالیت‌هایی از جنس محرومیت زدایی و برای مردم/ سپاه در پروژه‌های عمرانی بزرگ اصلا قصد دخالت ندارد/ ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی طی سال جاری+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۷۸۴

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: در برخی موارد ممکن است بخش خصوصی فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار را به‌صرفه نداند؛ اما سپاه برای محرومیت زدایی در این مناطق اقدام کرده و در فعالیت‌ها به جای توجه به صرفه و سود، مردم را می‌بینیم.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم، استودیو خبری ایلنا درباره فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه استان گفت: خلأ جهاد سازندگی بویژه در مناطق کم برخوردار احساس شد و تلفیق دو وزارت‌خانه به آن اهداف دست پیدا نکرد تا اینکه چند سال پیش رهبر معظم انقلاب به سپاه دستور داد بیش از هزار نقطه کم برخوردار کشور را بسازید.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: پس از این دستور بلافاصله سپاه دو معاونت بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی ایجاد کرد که بسیج سازندگی در کل استان اعم از شهر و روستا ماموریت دارد و قرارگاه نیز فعالیت در مناطق روستایی را بر عهده دارد.

وی درباره نوع فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی بر سه ضلع مشارکت مردم، فعالیت قرارگاه و دستگاه‌های اجرایی مرتبط است و با همین روش بیش از ۲۹ پروزه در طارم اجرا شده که در آن‌ها آب شرب در اولویت اول قرار دارد.

ایجاد ۳۰۰ شغل در مناطق محروم روستایی قزوین

این مسئول ادامه داد: هدف دوم قرارگاه آب کشاورزی است؛ چرا که حیات مناطق روستایی به آب کشاورزی وابسته است، کار بعدی در مناطق روستایی ساخت جاده در مساحت محدود است.

وی بیان کرد: ساخت پل نیز از اولویت‌های ما است، چون این نیازها اضطراری است و بر همین مبنا در منطقه طارم، پلی که ساخت آن ۱۲ سال به تعویق افتاده بود را دو ماهه تحویل دادیم.

رفیعی آتانی اظهار کرد: اشتغالزایی از دیگر حوزه‌های فعالیت قرارگاه است، مشاغل زودبازده در این فعالیت‌ها مدنظر است و طی نیمه نخست سال جاری ۳۰۰ شغل ایجاد شده و در نتیجه مهاجرت معکوس نیز صورت گرفته و حتی در مواردی افرادی از تهران برای سکونت در روستا مهاجرت کرده‌اند.

احیای نان سنتی در مناطق روستایی عاملی برای درآمدزایی

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: قرارگاه در حوزه سلامت نیز ورود کرده و در این موارد هرجا به آموزش نیاز باشد انجام می‌شود و باتوجه به آموزش پذیر بودن افراد اتفاق‌های مختلفی ازجمله احیای پخت نان سنتی رقم خورد است.

وی درباره فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در زمینه ساخت مسکن گفت: تاکنون ۱۲۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده، همچنین طی سال جاری تصمیم داریم ۵۰۰ واحد جدید احداث کنیم که تمام این فعالیت‌ها با مطالعه و تعامل با دستگاه‌های مرتبط شکل گرفته تا موازی کاری صورت نگرفته و اقدامات دقیق باشد.

فعالیت گمنام ارتش و نیروی انتظامی در کمک به افراد سیل دیده استان

وی بیان کرد: در سیل شهید آباد و الموت شرقی مواردی را دیدیم که یادآور دهه شصت بود، دو متر گل و لای همراه با لاشه ماهی‌های مرده وارد منازل شده بود که عدم پاکسازی آن در مدت کوتاه باعث بیماری می‌شد.

رفیعی آتانی ادامه داد: در پاکسازی آن تمام اقشار حضور داشتند؛ اما آنچه توجه مرا بیشتر از همه جلب کرد، حضور گمنام پرسنل نیروی انتظامی و ارتش بود و درمجموع هزار و ۲۰۰ نفر طی ۲۰ روز منطقه را پاکسازی کردند.

وی درباره طرح‌های عمرانی اجرا شده توسط قرارگاه و میزان فنی و کیفی بودن آن‌ها گفت: برای پروژه‌ها ناظر وجود دارد، ضمن اینکه تیم‌ها نیز کارشناس هستند و مهندسین بسیجی با نظارت کامل فعالیت را انجام می‌دهند و در آزمایش بتن سخت‌گیرانه و دقیق عمل می‌کنند؛ چرا که این اقدامات با جان مردم در ارتباط است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: در اجرای کارهای بزرگ اصلا قصد دخالت نداریم؛ چون نمی‌خواهیم پیمان‌کاران آسیب ببیند؛ هر کاری که زمین ماند ما انجام می‌دهیم و در همین موارد نیز شرطمان این است که اگر پیمانکاری همراه با دستگاه متولی قصد انجام فعالیت داشته باشد، کار را به او واگذار می‌کنیم.

حجم ویدیو: ۱۱۷.۴۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۱:۵۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز