خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

مسائل اقتصادی نباید مانع از توجه به فرهنگ شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۲۲۱

استاندار قزوین گفت: غفلت در مورد فرهنگ به خسارات جبران ناپذیری منجر می‌شود؛ از این رو نباید به دلایل اقتصادی، این امر مهم را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور، در نشست شورای فرهنگی عمومی استان گفت: در حال حاضر جنگ نرم و تلاش دشمن برای تهی کردن جامعه از ارزش‌ها از اصلی‌ترین دغدغه‌های موجود است.

استاندار قزوین ادامه داد: فرهنگ در هر جامعه‌ای از ارزش بالایی برخوردار است و حتی در توسعه  نیز این موضوع مدنظر قرار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر عملکرد منسجم در حوزه فرهنگ عنوان کرد: پرهیز از عملکرد جزیره‌ای در حوزه فرهنگ ضرورت دارد و باید در این حوزه با داشتن برنامه‌ای مدون سیاست گذاری کرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر در حوزه فرهنگ نهادهای مختلفی وجود دارند و همین تعدد در برخی موارد، باعث می‌شود تصمیمات فرهنگی با چالش مواجه شود.

وی بیان کرد: لازم است در نظام بودجه کشور رویکرد موجود که در آن اعتبارات فرهنگی استان‌ها دیده نمی‌شود، اصلاح شده و در حوزه فرهنگ به استان‌ها اعتماد شود.

جمالی پور گفت: لازم است در مسیر توسعه به موارد مختلفی که در آن تاثیرگذار است توجه شده و توازن وجود داشته باشد تا با مشکل مواجه نشویم، همچنین برای داشتن اقدامات مناسب‌ر در حوزه فرهنگ داشتن پژوهش و نگاه مطالعه‌ای ضرورت دارد.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز