خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توسعه و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در اولویت دولت قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۵۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمی‌توان با توسعه یک جانبه در حوزه علمی و صنعتی به تمدن نوین اسلامی رسید و تحقق این امر نیازمند توسعه فرهنگی و هنری است و به همین دلیل در دولت مردمی توجه به توسعه فرهنگ و هنر در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران و بزرگداشت عمادالکتاب که عصر امروز در عمارت چهلستون برگزار شد، گفت: قزوین یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی تاریخ کشور است و در طول تاریخ عناصر نامداری از این استان نقش آفرینی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در تاریخ معاصر  نیز قزوین از مهم‌ترین جایگاه‌های تولید فرهنگ و هنر است و بزرگان بسیاری را در عرصه‌های مختلف تقدیم کرده است.

وی بیان کرد: در این دوره تاریخی و پس از انقلاب اسلامی، قزوین همپای سایر مناطق و در برخی زمینه‌ها نیز جلوتر از سایر استان‌ها افتخار آفرینی کرده است.

وی عنوان کرد: اردبیل، قزوین و اصفهان به عنوان سه مرکز در دوره صفویه از شکوه فرهنگ و هنری بالایی برخوردار بودند و امروز که در آغاز قرن پانزدهم در حال سیر به سمت تمدن نوین ایرانی هستیم باید فرهنگ و هنر در جایگاه شایسته‌ای قرار گیرد.

اسماعیلی اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر نیازمند مجموعه تلاش‌هایی است تا به توسعه تمدن اسلامی و ایرانی برسیم، ایجاد نیروی انسانی فرهیخته و کارآمد، تمرکز زدایی در عرصه فرهنگ و هنر و توجه به هنر در تمام مناطق ضرورت دارد.

وی ادامه داد: دولت مردمی در اوج مشکلات اقتصادی و تحریم بنای فعالیت خود را حرکت متوازن بین صنعت و اقتصاد و هنر قرار داده به دلیل اهمیت هنر و فرهنگ در توسعه است و از این رو توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در سفر به قزوین گام بزرگی را برای تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌های فرهنگ و هنر برمی‌داریم.

وی گفت: توجه ویژه به مناطق پیرامونی خارج از تهران، ایجاد مراکز هنری متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه و استان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: این جشنواره از ظرفیت بین المللی شدن برخوردار است، برخی کشورهای همسایه در حال تلاش برای مرمزیت خوشنویسی برای خود هستند اما ما در این جایگاه قرار داریم و مشکل کا بازنمایی این ظرفیت‌ها است که می‌توان با اقدامات مختلف به این جایگاه رسید.

وی بیان کرد: حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار قرار دارد که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری مانند خوشنویی در خارج از کشور از جمله آن‌ها است؛ چرا که این هنر در تمام جهان مورد استقبال است.

اسماعیلی ادامه داد: قانون خرید آثار هنری را احیا خواهیم کرد، باید در استانداری‌ها، وزارت‌خانه‌ها و دفاتر مدیران آثار فاخر هنرمندان خوشنویسی بدرخشد.

وی اظهار کرد: جوایز جشنواره‌ها و تجلیل‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مورد توجه و اهتمام جدی خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز