خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن خوشنویسان ایران:

هنر خوشنویسی به اصل معنا متصل است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۴۵

رئیس انجمن خوشنویسان ایران گفت: خوشنویسی هنری است که به اصل معنا متصل است و تمام ابعاد معنای انسان در این هنر نهفته است و این پیام با یک اثر هنری قابل انتقال است و این امر با ورود به این عرصه کاملا نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، غلامحسین امیرخانی در آئین اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران و بزرگداشت عماد الکتاب که عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عمارت چهلستون برگزار شد، گفت: هنرمندان خوشبخت‌ترین مردم کره زمین هستیم چرا که در سرنوشت ما چندین بهشت رقم می‌خورد.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران ادامه داد: ما مسئولیت بزرگی را بر عهده داریم چرا که جزء کشورهای دارای فرهنگ و تمدن هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که تمرکز و توجهی که لازمه این مقام است رعایت شود و تلاش کنیم تا معانی و معارف هنر و فرهنگ به درستی به دنیا شود.

وی بیان کرد: مقامات استان قزوین با هنرمندان خوشنویس استان همدلی خوبی دارند که موجب شده پایه‌های محکمی ایجاد شده و این دوسالانه در شش دوره برگزار شود، درواقع تداوم این نوع رخدادهای فرهنگی به همت بالایی نیاز دارد.

این مسئول فرهنگی و هنری افزود: در کنار بعد علمی و صنعتی باید به فرهنگ و هنر نیز توجه شود، اما متاسفانه این بعد مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: می‌توان از فرصت دوسالانه ملی خوشنویسی به عنوان ظرفیتی برای انتقال جایگاه این هنر، معنا و بهره بردن از اساتید استفاده کرد.

امیرخانی اظهار کرد: ماموریت هنر به قدری عظیم است که رابطه‌ای قوی با این امر دارد که انسان را به آگاهی رسانده و معنای اعتدال را نمایان می‌کند و این امر بویژه در خط نستعلیق مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: اعتدال جوهر فرهنگ آئینی ما است و در آن عدالت، عفت، شجاعت و حکمت مطرح است و هنر باید بیننده‌ای که صاحب دل و صاحب ذوق است را تصرف کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز