خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

قاچاق دام از مشکلات جدی استان قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۳۲۴

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: قاچاق دام از جمله مشکلات جدی استان قزوین به شمار می‌آید و باتوجه به اینکه این نوع قاچاق جرمی امنیتی است و باعث تهدید امنیت غذایی می‌شود ورود جدی دستگاه قضا در این زمینه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در نشست ستاد مبارزه با قاچاق دام که در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، گفت: در  مبارزه با قاچاق کالادر استان نباید به صورت جزیره‌ای عمل کرد از این رو تشکیل کارگروه مبارزه با قاچاق در ادارات ضرورت ندارد و این کار با وجود برگزاری کارگروه قاچاق کالا در دادگستری کل استان در واقع نوعی موازی کاری است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: قاچاق دام از جمله معضل‌های جدی استان قزوین به شمار می‌آید و باتوجه به اینکه جرمی امنیتی است و باعث تهدید امنیت غذایی می‌شود ورود جدی دستگاه قضا در این زمینه ضرورت دارد و متاسفانه شاهد این هستیم که مصوبات کارگروه قاچاق دام اجرا نمی‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از عوامل افزایش قاچاق دام تفاوت قیمت در داخل  کشور و کشورهای همسایه است و باتوجه به اینکه قاچاق دام در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد لازم است نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی استان در این ایام نظارت بیشتری صورت گیرد.

این مقام قضائی استان قزوین ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت نهاده‌ها به دنبال خشکسالی لازم است دولت سیاست‌های تشویقی را برای دامداران در نظر بگیرد چرا که دامدار به دنبال فروش دام با قیمت مناسب است.

وی بیان کرد: در استان قزوین دلالان دام در شهرستان بوئین زهرا تجمع کرده‌اند و بیشترین میزان قاچاق دام در این شهرستان اتفاق می‌افتد و شناسایی و برخورد با آن‌ها ضرورت دارد.

فولیان تاکید کرد: برای جلوگیری از قاچاق دام پلاک داشتن دام‌ها ضرورت دارد و باید حمل دام فاقد پلاک جرم محسوب شود.      

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: لازم است کشتار دام مولد در استان ممنوع شود و در صورت عدم اجرای مصوبات کارگروه قاچاق دام توسط مدیران برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز