خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون کرونا در قزوین به بالای 60 درصد رسید/ واکسینه مادران باردار با واکسن فایزر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۱۰۱

سرپرست گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر علوم پزشکی قزوین گفت: طبق آخرین آمار 784 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است که 60.5 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان را شامل می‌شود.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: طبق آخرین آمار 784 هزار دوز واکسن که 565 هزار دوز آن برای نوبت اول بوده در استان تزریق شده است و 60.5 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان را شامل می‌شود.

سرپرست گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر واکسن سینوفارم و برکت برای دو نوبت اول و دوم و واکسن آسترازنکا تا اطلاع ثانوی صرفا برای نوبت دوم تزریق می‌شود و در مجموع با میزان واکسن‌های تزریق شده بالاتر از میانگین کشوری قرار داریم.

وی با اشاره به واکسن مادران باردار اظهار کرد: واکسن ابلاغ شده برای مادران باردار سینوفارم بود که تا کنون واکسینایون این مادران در استان در حد خوبی اتفاق افتاده است.

این مسئول درباره استفاده از واکسن فایزر گفت: باتوجه به آنچه در رسانه ملی مطرح شده، محموله واکسن فایزر برای ماردان باردار به کشور وارد خواهد شد که به نسبت تعداد واکسن‌های وارد شده و جمعیت، به استان قزوین نیز تخصیص خواهد یافت.

فیض اللهی با تاکید بر تاثیر واکسن در ایمنی عنوان کرد: باتوجه به اینکه واکسینه شدن افراد در مقطع مشخص برای رسیدن به ایمنی دارای اهمیت است؛ لازم است هم استانی‌ها به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا فاصله زمانی افراد واکسینه شده از قبل و جدید کاهش پیدا کرده و تاثیرگذاری در ایمنی افزایش یابد.

وی گفت: باتوجه به جهش‌های ویروس کرونا به احتمال زیاد پیک ششم  را نیز تجربه خواهیم کرد و تنها دلخوشی ما پوشش بالای واکسن است تا از این پیک آسیب کمتری متوجه جامعه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز