خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین عنوان کرد ؛

کاهش چاه‌های غیرمجاز قزوین به 487 حلقه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۱۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: طی سال‌های گذشته تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان 2 هزار و 990 حلقه بود که با اقداماتی که صورت گرفته این میزان در حال حاضر به 487 حلقه رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی با اشاره به اقامات صورت گرفته در راستای کاهش برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی استان گفت: مقابله با برداشت‌های بی رویه آب از سال 93 در استان آغاز شده و این اقدامات طی دو سال اخیر سرعت گرفته و همین کاهش 350 تا 400 میلیون متر مکعبی از منابع آبی  را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: پیش از انجام این اقدامات حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب از منابع آب‌های زیرزمینی استان برداشت می‌شد که در حال حاضر این میزان به میلیارد و ۳۵۳ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی عنوان کرد: مقابله با چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند از جمله اقدامات موثر در راستای کاهش برداشت‌های غیرمجاز بود که طی سال‌های گذشته تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان 2 هزار و 990 حلقه بود که با اقداماتی که صورت گرفته این میزان در حال حاضر به 487 حلقه رسیده است.

ملکی گفت: دستگاه قضا نیز در این راستا با صدور مجوز پرکردن چاه‌های فرم 5 به مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و کاهش برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی کمک قابل توجهی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز