خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد کرونای استان عنوان کرد؛

پیش‌بینی اتمام واکسیناسیون کرونا در قزوین طی یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۷۵۳

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: محدودیت برای تزریق واکسن در استان وجود ندارد و پیش بینی می‌شود با ادامه این روند واکسیناسیون افرادبالای 18 سال در استان تا پایان مهر ماه به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: در حال حاضر روزانه 30 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود و تا کنون 59 درصد جمعیت مشمول استان واکسن دریافت کرده‌اند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین ادامه داد: محدودیت برای تزریق واکسن در استان وجود ندارد و پیش بینی می‌شود با ادامه این روند واکسیناسیون افرادبالای 18 سال در استان تا پایان مهر ماه به اتمام برسد و طبق شواهد این امر آمار مرگ و میرها را کاهش می‌دهد.

وی عنوان کرد: در راستای واکسیناسیون تمام دستگاه‌های استان بویژه سپاه، هلال احمر و ارتش همکاری بسیار خوبی داشتند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر سه پایگاه سیار در استان وجود دارد و در مجموع نیز تعداد مراکز واکسیناسیون، نیاز ما را تامین می‌کند؛ با این حال در صورت نیاز در محل‌های مختلف آماده ارائه خدمات از طریق پایگاه‌های سیار هستیم.

وی بیان کرد: پس از این در راستای مدیریت هوشمند کرونا، ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف باید منوط به مارت واکسن کرونا باشد، تا کنون نیز استقبال قابل قبولی برای انجام واکسیناسیون در استان وجود داشته است.

حبیبی با اشاره به اینکه کرونا به آموزش ضربه جدی وارد کرد، گفت: لازم است در راستای اقناع خانواده‌ها برای انجام واکسیناسیون و بازگشایی حضوری مدارس اقدام شود و درحال حاضر دانش آموزان بالای 17 سال می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: برای پیاده روی اربعین نیز سهمیه درنظر گرفته شده برای استان هزار و 200 نفر بود که 700 نفر آن برای موکب‌ها اختصاص دارد.

حبیبی گفت: باتوجه به محدودیت‌های موجود، مراسم جاماندگان اربعین نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.   

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز