خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

کنترل میزان برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۹۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: دشت قزوین در سال حدود 2 تا 12 سانتیمتر فرونشست دارد که با کنترل میزان برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی می‌توان از این روند جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی با اشاره به شناسایی چاه‌های غیرمجاز در استان گفت: تا کنون 3 هزار حلقه چاه غیرمجاز در  اراضی شمال شهر و اتوبان قزوین-‌زنجان شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: تعدادی از باغداران برای احیای باغ‌های خود با استفاده از سرقت آب از کانال یا حفر چاه دستی اقدام می‌کنند و لازم است دستگاه‌های اجرایی هنگام صدور مجوز باغ‌های این بخش از استان موضوع احداث چاه را از آب منطقه‌ای استعلام کنند.

وی عنوان کرد: نصب کنتورهای هوشمند می‌تواند از برداشت بیش از حد مجاز از چاه‌ها که عاملی برای آسیب به دشت قزوین است جلوگیری می‌کند.

این مسئول افزود: از 5 هزار و 800 حلقه چاه مجاز در استان، تا کنون 3 هزار و 800 کنتور هوشمند بر چاه‌ها نصب شده که در سال جاری با فراهم شدن زیرساخت‌ها به رصدخانه آب استان متصل شده و میزان برداشت آن‌ها رصد می‌شود.

ملکی گفت: دشت قزوین در سال حدود 2 تا 12 سانتیمتر فرونشست دارد که با کنترل میزان برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی می‌توان از این روند جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز