خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین:

وقتی کسی نتیجه تایید شهردار قزوین را نمی‌داند چرا روی آن تامل کنیم/نباید اجازه داد مسائل غیرعلنی، علنی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۴۶

رئیس شورای شهر قزوین گفت: چه کسی اطمینان دارد که این چهار نفر مورد تایید واقع شوند؛ وقتی از چیزی اطمینان نداریم چرا موضوع بررسی آن را مطرح کنیم؛ اکنون نیز وقتی کسی نتیجه را نمی‌داند چرا روی آن تامل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرج الله فصیحی رامندی در جلسه شورای شهر قزوین که بعدازظهر امروز در صحن شورا با موضوع انتخاب شهردار برگزار شد، گفت: در برخی جاها می‌گویند فلانی باید انتخاب شود و همان فرد را انتخاب می‌کنند؛ اما فرق ما این است که هر کدام از ما مجتهد و صاحب  رای و تصمیم هستیم.

رئیس شورای شهر قزوین در پاسخ به این پرسش اعضای شورای شهر که در مورد چند نفر از کاندیداها احتمال رد صلاحیت وجود دارد، اظهار کرد: ما چهار گزینه داریم که هر چهار نفر محتمل است پس از انتخاب ما، توسط مراجع ذی صلاح تایید نشود پس در این مورد حرفی نداریم.

وی ادامه داد: چنانچه شهردار منتخب تایید شد، شهردار می‌شود؛ البته حتی در مواردی شاهد این بودیم که  از طرف مراجع قضائی یا بالاتر پس از انتخاب شدن به فرد بگویند که استعفا دهد.

فصیحی رامندی عنوان کرد: اگر موضوعی خصوصی و به جهت راهنمایی مطرح شده جای خود را دارد؛ ضمن اینکه نباید جلسات غیر علنی را علنی کرد و باید اجازه داد غیرعلنی بماند.

وی تاکید کرد: چه کسی اطمینان دارد که این چهار نفر مورد تایید واقع شوند؛ وقتی از چیزی اطمینان نداریم چرا موضوع بررسی آن را مطرح کنیم؛ یکی از  آفات دموکراسی این است که بحث زیاد می‌برد؛ اکنون نیز وقتی کسی نتیجه را نمی‌داند چرا روی آن تامل داشته باشیم.

رئیس شورای شهر قزوین عنوان کرد: شما هر کاری کنید ممکن است 9 نفر به یک نفر نرسند و این اتفاق در گذشته نیز بوده است و اگر یک نفر در جلسات غیرعلنی بیش از 5 رای داشت در رای گیری علنی همه به او  رای می‌دادند و در واقع هیچ زمانی نمی‌توان گفت تمام 9 نفر بر روی یک نفر تمکین دارند.

وی گفت: اعضا می‌توانند به فردی که در رای گیری جلسات غیرعلنی اکثریت آرا را کسب کرد رای دهند؛ البته می‌توانند رای خود را تغییر نداده و به فرد مورد نظر خود رای دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز