خبرگزاری کار ایران

بستری 9 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۵۱۱

مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مرکز آموزشی درمانی ولایت به عنوان مرکز درمان موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه تعیین شد و تاکنون ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت بستری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ابوالفضل ابراهیمی گفت: مرکز آموزشی درمانی ولایت به عنوان مرکز درمان موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه تعیین شد و خدمات تخصصی مورد نیاز این بیماران ازجمله حضور متخصصان داخلی، عفونی، گوش و حلق و بینی و ریه و همچنین اتاق عمل چشم و گوش و حلق و بینی و سایر خدمات مورد نیاز این بیماران در این مرکز به صورت متمرکز وجود دارد و سایر مراکز درمانی نیز بیماران مشکوک به ابتلا به قارچ سیاه خود را به مرکز ولایت ارجاع می‌دهند.

مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در این بیمارستان یک کمیسیون پزشکی متشکل از متخصصین فوق‌الذکر نیز حضور دارند تا در صورت نیاز روند درمانی مبتلایان مورد بررسی و تصمیم گیری‌های بعدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تاکنون ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت بستری شده‌اند.

این مسئول در ادامه بر لزوم پیشگیری از این بیماری به خصوص در افراد مبتلا به نقص ایمنی تاکید کرد و گفت: علائم زودرس این بیماری اعم از ترشحات سینوس‌ها، درد و بی حسی در ناحیه صورت، تورم پلک و اختلال در بینایی در افراد دارای نقص ایمنی خطرناک و می‌تواند پیش آگهی بدی در خصوص ابتلا در این افراد به قارچ سیاه باشد.

ابراهیمی گفت: لازم است مبتلایان به دیابت نسبت به شست‌وشوی روزانه حفره بینی با نرمال سالین و کنترل قند خون اهتمام داشته و بیماران دچار نقص ایمنی از مصرف داروهایی مانند دگزامتازون و سایر داروهای کورتونی پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز