خبرگزاری کار ایران

کاهش چشمگیر جرائم خشن در بخش شال قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۴۴

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین گفت: بخش شال از حیث وقوع جرائم خشن طی چند سال اخیر کاهش چشمگیری داشته و قطعاً با تلاش‌های رئیس حوزه قضائی این بخش این روند ادامه خواهد داشت و شاهد کاهش ورودی پرونده‌های قضائی این حوزه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضائی بخش سال گفت: همکاری و هماهنگی خوبی در بین دستگاه‌ها و نهادهای بخش شال وجود دارد و این موضوع در عملکرد حوزه قضائی این بخش در حوزه‌های مختلف کاملاً مشهود است و قطعا این همدلی‌ها و همراهی‌ها موجب پیشرفت این بخش خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین افزود: شرایط کنونی جامعه به گونه‌ای است که نیاز دارد همه مسئولان همدل و همراه باشند و باید به این باور برسیم که با همفکری می‌توان گره از مشکلات مردم گشود و قطعاً این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان این بخش قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: دستگاه قضائی در واقع تضمین کننده تحقق عدالت و ناظر بر اجرای صحیح قوانین است و انتظار این است، که این عدالت ابتدائا در درون دستگاه قضائی محقق شود و خود کارکنان بری از فساد باشد تا بتواند در مقابل فساد و مفسد بیاستد و برخورد جدی کند.

این مقام قضائی استان قزوین تصریح کرد: انتظاری که مردم از دستگاه قضائی دارند برخورد جدی با مفاسد است و در دوره تحول قوه قضائیه این بارقه امید در دل مردم ایجاد شده، که دستگاه قضائی با کجروی‌ها و تخلفات برخورد می‌کند و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود تا متخلفین و مفسدان موجب ناامیدی در جامعه نشوند.

وی اظهار کرد: دستگاه قضائی خدمات بسیار وسیع، متنوع و متعددی را به طور مستقیم و غیرمستقیم به سایر دستگاه‌ها و مردم ارائه می‌دهد، به همین خاطر کار در دستگاه قضائی بسیار پیچیده و سخت است و به مسئولان و مردم توصیه می‌شود که پیوسته دستگاه قضائی را همراهی کنند؛ زیرا دستگاه قضائی علی‌رغم استقلالی که دارد انعطاف پذیر است تا بتواند به تناسب جامعه خدمات مطلوبی را ارائه دهد.

قاسمی تاکید کرد: احقاق حق و تحقق عدالت از وظایف ذاتی و قانونی دستگاه قضائی است و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا اگر حقی از کسی ضایع شده است به او بازگردانده شود.

وی عنوان کرد: بخش شال از حیث وقوع جرائم خشن طی چند سال اخیر کاهش چشمگیری داشته و قطعاً با تلاش‌های رئیس حوزه قضائی این بخش این روند ادامه خواهد داشت و شاهد کاهش ورودی پرونده‌های قضائی این حوزه باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین بیان کرد: فصل خصومت و صلح و سازش در پرونده‌های قضائی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، برخورد قاطع با متخلفان و مفسدان، استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و معتمدین از اولویت‌های دستگاه قضائی است و قطعاً این مسائل در حوزه قضائی بخش شال نیز با جدیت پیگیری و دنبال خواهد شد.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جدید حوزه قضائی شال با سابقه بالای قضائی و کسب تجربه در مرکز استان به این بخش آمده و به این مقام قضائی توصیه می‌کنیم تا با تعامل سازنده با سایر نهادها و مردم در راستای تحقق عدالت، احقاق حق، اجرای قانون و تامین امنیت عمومی گام های موثر بردارد و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز