خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

قزوین با سرعت بیشتری توسعه پیدا خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۱۹

مدیریت شهری قزوین تلاش خواهد کرد تا با سرعت بیشتر شهر قزوین را به سمت توسعه حرکت دهد، چراکه حق شهروندان قزوینی است که با سرعت مناسب، قزوین را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

ایلنا: شهردار قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین تلاش خواهد کرد تا با سرعت بیشتر شهر قزوین را به سمت توسعه حرکت دهد چراکه حق شهروندان قزوینی است که با سرعت مناسب، قزوین را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح کابلی امام علی(ع) و پل شهید صیاد شیرازی که با حضور مسوولان ارشد استانی و شهری امروز افتتاح شد، افزود: در آینده نزدیک با افتتاح پروژه‌های شاخص شاهد شهری در خور یک نام شهر فرهنگی و تاریخی خواهیم بود.

وی با تشکر از همه دستگاه‌های اجرایی برای سرعت بخشیدن عملیات عمرانی این پروژه گفت: با توجه به موقعیت قرارگیری این پل نیاز بود که دهانه این پل ۴۸م‌تر با سازه کابلی احداثشود و این تقاطع غیرهمسطح دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

نصرتی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پل محور شمال به جنوب به هم متصل شد و همچنین محور شرق به جنوب را پوشش می‌دهد.

شهردار قزوین گفت: احداثاین تقاطع غیرهمسطح بر اساس یک آینده نگری بوده است و این محور به اتوبان با نگاه جذب گردشگر امتداد خواهد پیدا کرد و همچنین این مهم باعثخواهد شد که تردد به شهر قزوین از اتوبان آسان و مناسب باشد.

این مقام مسووول گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است که کمربندی‌های شهر قزوین پوشش خوبی داده شوند تا با کاهش ترافیک، در مرکز شهر آرامش ایجاد شود.

وی افزود: کاهش ترافیک در مرکز شهر باعثایجاد آرامش و احترام به حقوق شهروندان خواهد شد.

نصرتی بیان کرد: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی در استان قزوین خواهیم بود و با افتتاح این پل یک رکورد از نظر کیفیت و کمیت در اجرای پروزه‌های در شهر قزوین خواهیم زد.

وی اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی ۵ محور را در دو طبقه پوشش می‌دهد و تلاش خواهد شد با تامین منابع مالی مناسب کمربندی‌های شهر قزوین را پوشش دهیم.

وی با تشکر از شهروندان جهت صبر و حوصله در اجرای پروژه‌های عمرانی بیان کرد: حق شهروندان قزوینی است که با سرعت مناسب قزوین را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) با هدف اتصال بلوار باهنر به بلوار امام علی(ع)، کاهش بار ترافیکی ورودی شهر و ایجاد کمربندی شمالی - جنوبی احداثشده است، بیان کرد: این تقاطع کابلی شامل دو پل به عرض هر یک ۱۳ متر و طول ۶۴۰ متر می‌باشد و فاصله دو پل از یکدیگر نیز چهار و نیم متر است و سازه طراحی شده آن از نوع کابلی و ماکزیمم ارتفاع آن ۱۱ متر است.

نصرتی با اظهار اینکه این تقاطع چشم‌انداز بسیار زیبایی به باغستان‌های سنتی شهر و مناظر شمال و غرب شهر قزوین دارد، افزود: تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) واقع در تقاطع بلوار امام علی(ع) با بلوار شهید باهنر و بلوار معلم و کانال آبرسانی طالقان است.

وی به اقدامات مهم ترافیکی در اجرای این پروژه اشاره و بیان کرد: تابلوهای راهنمای مسیر از نوع بالاسری و جانبی در محدوده تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) و شبکه معابر اطراف به منظور هدایت ترافیک با اعتبار ۱۵۰میلیون تومان تهیه و نصب شده است.

این مقام مسوول تهیه و اجرای خط‌کشی طولی تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) و معابر اطراف با اعتبار ۷۰میلیون تومان، تهیه و اجرای خط‌کشی جناقی با اعتبار ۴۰میلیون تومان و تهیه و نصب انواع ملزومات و تجهیزات ترافیکی و علائم ترافیکی با اعتبار ۵۰میلیون تومان را از دیگر اقدامات ترافیکی عنوان کرد.

شهردار قزوین افزود: ۴۵هزار مترمربع مساحت فضای سبز، ۶۰هزار مترمکعب به همراه تسطیح حجم خاکریزی و ۴۵هزار مترمربع رگلاژ از مشخصات تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) است.

وی بیان کرد: در فضای سبز این تقاطع ۳۰هزار متر مربع چمن کاری شده است و ۱۵هزار متربع از آن به صورت گلکاری، بوته کاری، رزکاری، کاشت انواع درخت و درختچه با سیستم آبیاری تحت فشار طراحی و اجرا شده است.

نصرتی با بیان اینکه میزان حجم لوله کشی آب خام ۴هزار متر در طول و از جنس پلی اتیلن برای فضای سبز این تقاطع می‌باشد، افزود: انواع گل رز و درخچه‌های زینتی با انواع چنار، نارون، بید مجنون و تبریزی، کاج مشد و سدروس، یاس هلندی و توری در فضای سبز این تقاطع کاشته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز