خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

قزوین در ارتباط با سواد آموزی از استان‌های پیشرو است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۹۸۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طبق شاخص‌هایی که سازمان سواد آموزی کشور مطرح کرده ما در ارتباط با سواد آموزی جزء استان‌های پیشرو هستیم و در مجموع میزان بیسوادی در استان ما بسیار پایین است.

حسن‌علی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به طرح انسداد مبادی بیسوادی در استان گفت: طبق شاخص‌هایی که سازمان سواد آموزی کشور مطرح کرده ما در ارتباط با سواد آموزی جزء استان‌های پیشرو هستیم و در مجموع میزان بیسوادی در استان ما بسیار پایین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در بررسی سطح سواد رنج سنی 10 تا 49 سال مطرح است و طبق آخرین آمار 99.8 مردم استان در این سنین باسواد هستند.  

وی عنوان کرد: طبق آمارگیری سال 1395 کد ملی افرادی که به عنوان بیسواد اعلام شده بودند با همکاری ثبت احوال دریافت و به تمام فرمانداران و بخشداران تکلیف شد تا با آموزش و پرورش همکاری جدی داشته باشند؛ همچنین با 10 دستگاه از جمله سازمان زندان‌ها، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای تفاهم نامه امضا کردیم و این همکاری امروز موثر واقع شده و در انسداد مبادی بیسوادی جزء دو استان برتر کشور هستیم.

اصغری گفت: جزء محدود استان‌هایی هستیم که در هر فصل جلسه شورای پشتیبانی را تشکیل می‌دهیم و در این جلسات مصوبات خوبی داشتیم که به خوب بودن وضعیت ما کمک کرده، به طوری که سال گذشته در این زمینه رتبه برتر را کسب کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز