خبرگزاری کار ایران

کاندیدای شهرداری قزوین:

فروش سهام و دارایی آخرین گزینه برای تسویه بدهی شهرداری قزوین است/ توجه به رتبه شهرداری قزوین در به کارگیری نیروی انسانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۸۴۱

کاندیدای شهرداری قزوین گفت: بدهی شهرداری عدد قابل توجهی است و باید در بدهی‌ها از اشخاص ماهر در این زمینه مشاوره گرفت و باید توجه داشت که فروش املاک و سهام در مرحله آخر قرار دارد؛ چرا که این مورد باید در ازای خدمات باشد و برای پرداخت بدهی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید کاظم مجابی در جلسه شورای شهر قزوین که پیش از ظهر امروز برگزار شد به عنوان کاندیدای شهرداری برنامه‌های خود را ارائه داد، این کاندیدا ریاست کنونی سازمان نظام مهندسی استان را برعهده داشته و عضویت در دوره چهارم شورای شهر قزوین را در پرونده کاری خود دارا است.

مجابی در این جلسه با اشاره به نقش شهروندان در اجرای پروژه‌ها گفت: در قزوین، تشکل‌های مردمی متعددی در حوزه مرتبط با مسائل شهری وجود دارد و تجربه استفاده از آن‌ها مثبت بوده است، همچنین شورا و شهرداری باید از تصدی‌گری خارج شده و به تسهیلگر تبدیل شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل افسردگی در قزوین این است که افراد مدرک دارند اما کار ندارند و از مهارت لازم برخوردار نیستند.

این کاندیدای شهرداری قزوین بیان کرد: معماری و شهرسازی اسلامی، ترافیک، مدیریت شهری مدرن و کارآمد، توجه به سرمایه اجتماعی، ارتقای دانش شهروندان در زمینه شهری از جمله موضوعاتی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

قیمت بنا نباید متناسب با قیمت زمین و ملک باشد

وی اظهار کرد: تعداد واحدهای موجود از تعداد خانوارها بیشتر است اما به دو دلیل به ساخت و ساز نیاز داریم که عبارتند از نوع تراکم این بناها که به گونه‌ای نیست که نیازها را برطرف سازد، ضمن اینکه امکان خریداری و دسترسی تمام اقشار به آن‌ها وجود ندارد.

مجابی افزود: قیمت ساختمان را نباید قیمت زمین و منطقه تعیین کند، در حال حاضر کیفیت بناها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و این به یک آسیب تبدیل شده و اصلاح آن می‌تواند جنوب شهر را زنده کند.

وی عنوان کرد: پسماند و سایت محمد آباد، نوع ساخت و سازها، نوع بودجه نویسی، جذب اعتبارات ملی و باغستان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

این کاندیدای شهرداری قزوین درباره نیروهای انسانی که در شهرداری مشغول به کار هستند گفت: باید باتوجه به رتبه شهرداری قزوین و نیازهای موجود به کار گیری نیروها مورد توجه قرار گیرد، ممکن است در مواردی نیروهایی باشند که متناسب با نیاز نیست.

توجه به باغداران در تمام تصمیمات مرتبط با باغستان مد نظر قرار گیرد

وی عنوان کرد: بدهی شهرداری عدد قابل توجهی است و باید در بدهی‌ها از اشخاص ماهر در این زمینه مشاوره گرفت؛ اولویت بندی و تبدیل بدهی‌ها، واگذاری چک‌ها به بانک و تقسیط مجدد از جمله مواردی هستند که می‌توان برای پرداخت بدهی به کار گرفت و فروش املاک و سهام نیز در مرحله آخر قرار دارد؛ چرا که این مورد باید در ازای خدمات باشد و برای پرداخت بدهی نیست.

مجابی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بافت فرسوده برای ساخت و سازها و احیای این مناطق و همچنین تسهیل ساخت و سازها برای جذب سرمایه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره باغستان سنتی شهر قزوین گفت: میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی به عنوان متولی در باغستان به خوبی عمل نکرده‌اند، به‌ رغم اینکه شهرداری متولی نیست اما در این موضوع ورود کرده؛ باید توجه داشت که در هر تصمیمی در این باره باید باغداران مدنظر قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز