خبرگزاری کار ایران

پلمب واحد صنعتی آلاینده محیط زیست در شهر صنعتی البرز

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۶۵۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: یک واحد امحاکننده پسماند‌های صنعتی در شهر صنعتی البرز به دلیل عدم توجه به اخطارهای زیست محیطی و رفع آلایندگی، با دستور قضائی پلمب و از فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مهران شنتیایی گفت: یک واحد امحا کننده پسماند که در زمینه بی خطرسازی پسماندهای صنعتی و ویژه در شهر صنعتی البرز استان قزوین فعالیت می‌کند، بدلیل آلایندگی زیست محیطی پلمب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: این واحد صنعتی به دلیل ایجاد آلودگی گسترده آب، خاک، هوا و ارتکاب تخلفات زیست محیطی متعدد، پس از صدور اخطاریه‌های لازم و عدم همکاری و اقدام برای رفع آلودگی  به دستور مقام قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به برخورد قاطع و جدی با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده استان اظهار کرد: آلاینده‌های زیست محیطی سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازد، از این رو اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین قاطعانه با گسترش آلودگی‌ها در جامعه مقابله می‌کند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی بخصوص واحدهای امحاکننده پسماندها عنوان کرد: بمنظور ارزیابی عملکرد زیست محیطی صنایع فعال استان پایش کلیه صنایع و واحدهای تولیدی استان با جدیت ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی، ضمن توقف فعالیت، نام واحد درفهرست صنایع آلاینده درج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های صنعتی که الزامات زیست‌محیطی را رعایت نکنند علاوه بر معرفی به مراجع قضائی، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست واحد آلاینده شناخته می‌شوند، اظهار کرد: صنایع آلاینده مطابق تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد از فروش خود هستند که توسط سازمان امور مالیاتی از واحدهای موردنظر اخذ می‌شود.

شنتیائی در پایان گفت: پلمب این واحد امحاکننده پسماند حسب دستور قضائی تا رفع کامل آلودگی و رعایت الزامات زیست محیطی بقوت خود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز