خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استانداری قزوین خبرداد:

۲۷ مهرماه اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در استان قزوین

کد خبر : ۱۱۱۳۸۰

معاون برنامه ریزی استانداری قزوین گفت: ۲۷ مهرماه جاری مرحله آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در استان قزوین همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

ایلنا: معاون برنامه ریزی استانداری قزوین گفت: ۲۷ مهرماه جاری مرحله آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در استان قزوین همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین، مجید نادری افزود: در بخش کشاورزی به دلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود که سهم بالایی در ارزش افزوده اقتصاد کشور دارد و از سویی دیگر در حوزه اشتغال‌زایی نیز نقش و جایگاه موثر و تاثیرگذاری را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: به منظور برنامه‌ریزی، پیش‌بینی آینده و تحلیل وضعیت گذشته و حال، انجام آمارگیری کشاورزی یک ضرورت است که تقریبا تمام کشورهای دنیا سرشماری کشاورزی را هر ۵ یا ۱۰ سال اجرا می‌کنند و در ایران نیز سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار اجرا می‌شود.

معاون برنامه ریزی استانداری قزوین زمان اجرای آزمایش سرشماری کشاورزی در سطح کشور و استان‌ها را ۲۷ مهر تا ۲۹ آبان ماه اعلام کرد وگفت: با گذشت نزدیک به ۱۰ سال از زمان آخرین سرشماری، از آنجا که سهم بخش کشاورزی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی قابل توجه است، داشتن اطلاعات دقیق و بهنگام برای برنامه ریزی‌های کلان، اجرای سرشماری عمومی از واحدهای تولید کشاورزی را اجتناب ناپذیر می‌سازد.

وی اضافه کرد: در این مرحله ۵ شهربه همراه ۳۱دهستان درسطح کل کشورانتخاب شده‌اند که در استان قزوین دهستان اقبال شرقی از توابع بخش مرکزی قزوین به عنوان نمونه برای اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی انتخاب شده است.

نادری یادآورشد: اجرای مرحله اصلی و عمومی سرشماری کشاورزی در سال ۹۳ در سطح کل کشور و استان‌ها اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز