خبرگزاری کار ایران

کسب 57 رتبه توسط دانش آموزان قزوینی در جشنواره فرهنگی و هنری فردا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۱۹۵

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش آموزان استان قزوین موفق شدند در جشنواره فرهنگی و هنری فردا که با حضور بیش از 2 هزار دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد 57 رتبه کسب کرده و با 22 رتبه اول تا سوم بعنوان برگزیده کشوری نیز انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل روابط عمومی آموزش و پرورش، حسن رحیم خانی گفت: دانش آموزان استان قزوین موفق شدند در جشنواره فرهنگی و هنری فردا که با حضور بیش از 2 هزار دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد 57 رتبه کسب کرده و با 22 رتبه اول تا سوم بعنوان برگزیده کشوری نیز انتخاب شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: آمار رتبه‌های کسب شده امسال ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و سهم کانون‌های فرهنگی و هنری استان کسب ۲ رتبه اول، ۱ رتبه سوم و ۲ برگزیده کشوری است.

وی عنوان کرد: جشنواره امسال، در حالی به ایستگاه پایانی خود رسیده است که علی‌رغم مشکلات فراوان شیوع اپیدمی کرونا و تعطیلی مدارس، همچنان از مرحله مدرسه تا شهرستان و استان و در نهایت مرحله کشوری را بصورت مجازی و در بستر سامانه‌های آنلاین وزارت آموزش و پرورش طی کرده است.

این مسئول افزود: این جشنواره که در سی و نهمین دوره خود شاهد حضور ۱۰۷ هزار  نفر رشته در۶ حوزه مختلف شامل آفرینش‌های ادبی،‌ هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی، ‌هنرهای نمایشی، فیلم کوتاه، ‌رسانه و فضای مجازی و نقد و  در بیش از ۸۰ رشته و گرایش مختلف برگزار شده است.

وی بیان کرد: تنوع رشته‌ها و گرایش‌های مختلف جشنواره که روزگاری به مسابقات ۸ گانه مدارس معروف بود و امروز بیش از ۸۰ رشته و گرایش گوناگون را در خود جای داده است به گونه‌ای است که ضمن توجه به حفظ هویت فرهنگی و هنرهای بومی و محلی و سنت‌های پیشینیانی که سینه به سینه به نسل حاضر منتقل شده است نگاهی به عصر جدید و تحولات تکنولوژیک این روزها و رشته ها و گرایش‌های هنر مدرن را نیز در خود جای داده است.

رحیم خانی ادامه داد: البته آرزوی همه این است که کشور از این شرایط سخت کرونایی نجات یابد و در سال‌های آتی شاهد برگزاری جشنواره‌ها با همان شور و نشاط حضور دانش آموزان باشیم؛ اما مستند سازی، ‌ثبت و حفظ این تجربه ارزشمند و انتقال آن به آیندگان شاید یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید صورت پذیرد.

وی ابراز کرد: در روزهای پیش رو و تا ابتدای سال تحصیلی جدید و ۲۰ مهرماه که مراسم افتتاحیه چهلمین دوره این جشنواره همزمان با روز بزرگداشت حافظ برگزار خواهد شد سعی شده تا  ضمن مستند سازی ثبت و چگونگی برگزاری جشنواره ۳۹، چهلمین دوره این جشنواره را بصورتی متفاوت و جذاب‌تر برای دانش آموزان برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز