خبرگزاری کار ایران

دیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دست قزوین را نگرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۲۴

به دلیل عدم همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با دبیرخانه جشنواره بازینامه نویسی رضوی، این بخش ناکام ماند.

ایلنا: دبیر هشتمین جشنواره نمایشنامه نویسی و دومین جشنواره بازینامه نویسی رضوی گفت: به دلیل جدید بودن رشته بازینامه نویسی، برگزاری این جشنواره مستلزم حمایت جدی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود که متاسفانه به رغم رایزنی‌های صورت گرفته، این امر محقق نشد. لذا به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه، این بخش حذف شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ محمد حسین شفیعی‌ها تقارن هفته فرهنگ رضوی با هفته قزوین را اقدامی هوشمندانه دانست که به تعامل بیشتر نهادهای شهری در اجرای برنامه‌های رضوی انجامید و ادامه داد: حضور غرفه‌های معرفی کتب رضوی ویژه کودکان در نمایشگاه بازی و اسباب بازی شهر قزوین که در ابعاد وسیع و با حضور حجم گسترده‌ای از مخاطبین داخلی و خارجی برگزار شد؛ یکی از ثمرات همین تقارن بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پرداختن حرفه‌ای به رسانه‌ای شدن برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی و به طور ویژه جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی را از بارز‌ترین نکات هشتمین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی دانست و اظهار داشت: تلاش در راستای انعکاس برنامه‌های در نظر گرفته شده در دومین هفته فرهنگ رضوی استان قزوین در ابعاد استانی و کشوری یکی از نقاط قوت این دوره بود.

شفیعی‌ها ادامه داد: در بحثمحتوا محوری، آثار ارسالی به جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی توانستند نمره قبولی را به خود اختصاص دهند. چرا که عمده آن‌ها مفاهیم تازه و غیر کلیشه‌ای را مد نظر قرار داده بودند.

وی با تصریح بر این نکته که به دلیل تعداد کم هنرمندان نمایشنامه نویس در سطح کشور و خاص بودن این رشته هنری، نمی‌توان انتظار داشت از نظر کمیت، حجم گسترده‌ای از آثار به دبیرخانه ارسال شود؛ افزود: اساس جشنواره نمایشنامه نویسی، هیجانی و جنجال برانگیز نیست. یعنی نمی‌توان بیش از حد در جلوه دادن این جشنواره اغراق نمود. اما یقینا با افزایش سطح جوایز و همسان سازی آن‌ها با جشنواره‌های موازی کشوری، می‌توان انگیزه حضور در جشنواره را در هنرمندان افزایش داد. البته تحقق این معنا به حمایت بیشتری نیاز دارد.

دبیر جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن نمایشنامه‌های بر‌تر به وسیله گروه‌های نمایشی، ادامه داد: ما در این زمینه پیگیری‌های متعددی انجام داده‌ایم اما یقینا تحقق این معنا به پیگیری، تاکید و اعمال نفوذ بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیاز دارد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که همه چیز در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بهانه‌ای برا ی تعریف سجایای اخلاقی و سبک زندگی امام رضا(ع) است؛ می‌توان با تزریق خلاقیت و افکار جدید به اشاعه بیشتر این معنا در خلال برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی کمک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز