خبرگزاری کار ایران

یادداشت بهمن عسگری به بهانه حذف از رقابت‌های المپیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۵۶۷

بهمن عسگری کاراته کای موفق قزوینی و عضو تیم ملی که به دلیل اشتباه پزشکی از شرکت در المپیک بازماند طی یادداشتی به توضیح علت بازماندن از المپیک پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بهمن عسگری کاراته کای موفق قزوینی و عضو تیم ملی که به دلیل اشتباه پزشکی از شرکت در المپیک بازماند طی یادداشتی به توضیح علت بازماندن از المپیک پرداخت.

دربخشی از  متن این یادداشت آمده است:

«... درود بر مردمم بهمن عسگری( هستم) ، عضو تیم‌ملی کاراته ایران، نماینده وزن منفی۷۵ المپیک توکیو در این برهه از زندگی‌ام که برایم بسیار تلخ و ناگوار است و ناباورانه در پس اندیشه‌های دیروز و رویای شیرین سال‌های دورم ایستاده‌ام برخود لازم دانستم برای تنویر افکار عمومی، مطالبی را خدمت بزرگوارانم عرض کنم و درنهایت سپاسگزاری کنم از حمایت و ابرزا همدردی شما عزیزان.

اتفاقی که در زندگی شخصی‌ام افتاد و متاثر از همین رخداد مسیر ورزشی‌ام تغییر کرد و این حادثه سبب رنج و دردی عظیم بر من و خانواده‌ام و تمامی عزیزانی که تا به امروز شریک تمام پیروزی‌ها، شکست‌ها، شادی‌ها و غم‌هایم بودند شد؛ باتوجه به طی کردن پروسه درمان تحت نظر پزشک متخصص بودم و هرگز گمان نمی‌کردم دارویی که با تجویز پزشک متخصص بوده است جز مواد ممنوعه محسوب می‌شود.

باتوجه به بیان و شفاف‌سازی این مسئله و ارائه مستندات حقایق، به همراه وکیل، پزشک متخصص مربوطه و اثبات سهوی بودن این خطا در ارتباط با کوتاهی پزشک مشمول جریمه و محرومیت ۱۲ ماهه شدم؛ ضمن احترام کامل به قوانین موجود و مجریان محترم آن در اقصی نقاط دنیا بعنوان ورزشکاری که سال‌های سال در سلامت کامل ورزش نموده است انتظار گذشت و مساعدت بیشتری از مجامع و سازمان‌های مرتبط بین‌المللی خصوصا IOC همچنین WKF را داشتم که با توجه به پذیرش قطعی نیاز پزشکی من به معالجه و درمان (آن هم در راستای شاد نمودن دل پدر، مادر و خانواده‌ام که از جمله اولین مسائل مورد توجه در حقوق بشر است) با اغماض بیشتری من را جهت حضور در سقف آرزوی دوران قهرمانی‌ام یعنی میدان بزرگ المپیک یاری می‌نمودند که متاسفانه این مهم محقق نشد.

۱۵سال زندگی و ورزش حرفه‌ای و قهرمانی به من صداقت، پاکی، راستگویی، احترام، تواضع و اخلاق آموخت و در تمام عرصه‌ها هرآنچه آموختم، افتخار شما و غروری بود که بر من داشتید، در طی سال‌ها با کسب عناوین برتر، بیست بار تست دوپینگ دادم و بارها و بارها بیش از تماما منفی بود.

در وزنی مبارزه می‌کنم که فوق‌العاده دشوار و پر از قهرمانان به‌نام دنیا است، با گذشت دوسال با فاصله دو هزار امتیاز با نفر دوم باتلاش‌های شبانه روزی و تمرینات سخت و دشوار در کمال پاکی و بدون هیچ‌گونه استفاده از مواد نیروزا که خارج از اصول اخلاقی و حرفه‌ای و منشور المپیک است جایگاهم را در رنکینگ یک دنیا حفظ کردم و موفق به کسب سهمیه المپیک شدم.

برای کسی که در زندگی حرفه‌ای و قهرمانی‌اش با حساسیت بالا و دقت فراوان قدم برداشته است و متعهد به ورزش پاک و سالم می‌باشد و بارها و بارها تست دوپینگ داد و هربار سربلند بیرون آمد چطور می‌توانید اظهار کنید که دوپینگ کرده است؟؟

چه رنجشی بالاتر از اینکه در دوران قهرمانی همیشه الگو و باعث مباهات باشی و برای گناهی نکرده اینگونه مورد هدف انتقادات و حرف‌های ناروای یک‌سری اشخاص قرار بگیری! اصلا معنای دوپینگ را می‌دانید؟

دوپینگ به معنای استفاده از مواد نیروزا و تقویتی است در حالی که من به دلیل متخصص قرار گرفتم و بعد از آزمایش‌های تخصصی که انجام شد با تجویز پزشک متخصص دارو و قرص را استفاده کردم که با تمام حساسیت‌ها و تاکیدم به پزشک متخصص که آیا منعی ندارد و توضیح این مطلب که من در لیست ورزشکاران وادا هستم و هرزمانی که صلاح بدانند سرزده از من تست می‌گیرند و این دارو جز داروهای ممنوعه نباشد پزشک متخصص به من اطمینان داد که هیچ‌گونه مشکلی برای مصرف این قرص نیست.

تلاش‌های ارزشمند وکیلم که از زبده‌ترین وکلای ایران هستند و همچنین دوستان خوبم که در این راه همیار و همگام با من بودند را صمیمانه ارج می‌نهم و به وسعت قلب بزرگشان، برایشان آرزوی بهترین‌ها را دارم.

 در این دوره بحرانی که انتظار مهرورزی و یکپارچگی در جهت رفع این مشکل را از سروران و بزرگانم داشتم، متاسفانه معدود کسانی از اهالی کاراته که می‌توانستند برای احقاق حق از دست رفته عضو همین خانواده، یاری‌گری قُرص و دلگرم‌کننده‌ای باشند اشتباه غیرعمد مرا گناهی نابخشودنی جلوه دادند و به این مسئله دامن زدند از سویی موضوعی که خاطرم را به شدت می‌آزرد این است که بعد از این جریانات، دوستان و نزدیکانی که می‌توانستند با معرفی اشخاص و کارشناسان مجرب که صاحب راهکارهای مفیدتری بودند به من در جهت تسریع روند پرونده و اثبات بی‌گناهی‌ام کمک کنند تا مورد عفو قرار بگیرم؛ ولی نکردند و یا در زمانی معرفی کردند که من زمان را از دست داده بودم.

 من و خانواده‌ام، ساعت‌‌ها، روزها و شب‌های بسیار بدی را در این چندهفته سپری کردیم؛ ای کاش همه این‌ها خواب و کابوس بود.

دل به حکمت و مصلحت خداوند می‌سپارم و همانگونه که برای موفقیت و پیروزی‌ام از پروردگار عالم استعانت می‌طلبیدم، برای دیگر همرزمانم آرزوی ظفر و کامروائی دارم.

ایران ما نمایندگان شایسته‌ای را رهسپار این رویداد بزرگ ورزشی کرده است و همانگونه که آرزویم بود با کسب افتخاری دیگر، شادی و لبخند بر لب هم‌میهنانم بنشانم، صمیمانه آرزوی نصرت و پیروزی کاروان المپیک، بخصوص بچه‌های پرافتخار کاراته، سجاد عزیز و سرکار خانم‌ها حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار و همینطور شادی مردمم را دارم.

از تمامی عزیزانی که در این مدت با پیام‌های دلگرم‌کننده‌شان موجب فزونی تاب و تحمل و صبوری‌ام در مقابل این اتفاق بودند نهایت سپاس و امتنان را دارم.

بنده صرفا به‌جهت حفظ آرامش و تمرکز برای تمامی اعضای اعزامی به المپیک و وارد نشدن هیچ‌گونه حواشی‌ای به این مهم، با تاخیر با شما عزیزانم سخن گفتم.

حمایت و مهرورزی شما، به من یقین می‌دهد که قدم در راهی نهاده‌ام و برای آرمانی تلاش می‌کنم که درست و ستوده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز